torsdag 22 januari 2015

Sesam öppna dig!

 
Igår när jag kom hem efter en mysigt stund på stan med min älskade syster hade mannen gjort en snölykta som brann så vackert.
Men det blir inte så bra på bild...

Och nu till rubriken
Sesam öppna dig!
Vi har ett nytt system på kommunens parkeringar i stan.
Vi har ett sånt där bomsystem i parkeringshusen,
där du tar en biljett när du åker in 
och betalar i en automat innan du åker där ifrån.
Men... nu kan man registrera sin bil på deras hemsida,
koppla det till sitt bankkort via en säker hemsida,
och sen är det bara att åka fram till bommen
och så öppnar den sig.
Det här var jag ju tvungen att prova.
Så i morse anmälde jag mig på deras sida
och idag lyxade jag till det och parkerade i 
parkeringshuset närmast jobbet.
Jag körde bara fram till bommen och så öppnade den sig.
Så nu får vi se om jag kommer ut också ;-)
I så fall kommer det att dras avgiften per automatik
från mitt konto. Himla smidigt!

I eftermiddag ska jag gå och få en timmes massage.
Det ska bli så himla skönt.

Jag hoppas ni alla får en bra torsdag!
Kram Helén

10 kommentarer:

  1. Så fin snölykta! Här töar det efter att det kom några flingor igår...
    Hade gärna sett att vi fått lite snö.
    Njut av massagen!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vilken fin lykta att mötas av när man kommer hem :-).

    Massage var jag på häromdagen - skönt nja, men bra - ja! Har sånt strul med min rygg så jag var väl inte inställd på skönt. Men jag hoppas du får det riktigt härligt!

    Smart bomsystem! Vardagslyx!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Så bra bomsystem! Mannen här försökte ta sig ut genom ett parkeringsgarage med en biljett som var en vecka gammal och ingen förstod varför den inte fungerade! Det tog ett tag innan jag hann upptäcka att det var fel datum och att den som gällde låg kvar i hans plånbok!
    Lite svettigt faktiskt…
    Kram M.E

    SvaraRadera
  4. Suveränt bomsystem ju! Jag har lite fobi för parkeringshus just för att jag fastnat i ett en gång.. Haha, så jäkla pinsamt men sånt händer ju.

    Fin lykta tycker jag!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Så gulligt av din man att göra en snölykta med tänt ljus. Mysigt att komma hem

    Ja så lätt är det inte att fynda på loppis. Men man kan titta efter något speciellt som man gillar. Jag brukar t.ex titta efter väckarklockor. Ytters sällan jag hittar någon, men det är roligt att leta. Plötsligt kanske jag hittar en. Eller så hittar man något överrsakande fint som man inte visste man behövde

    Trevlig helg. // Lissen

    Trevlig helg. // Lissen

    SvaraRadera
  6. Så härligt med en snölykta. Det hade vi behövt i söder, så det hade lyst upp allt grådaskiga väder.häftigt med parkeringsbommen. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Så smart!
    Och ååå vad fint med en snölykta och vilken gullig man som tog sig tid att göra en..;)
    Ha en fin helg nu!
    Kraaam Katarina

    SvaraRadera
  8. Bara en massa lyx! Härligt! :)
    Och vilken fin snölykta! Vad gulligt att han gjort den, tyckte jag.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  9. Va fint med en ljuslykta i snö!!!

    Kram Kajsa

    SvaraRadera