måndag 26 januari 2015

Då var det måndag igen

 
Jag förstår inte vart den här helgen har tagit vägen.
Eller det förstår jag ju egentligen.
För det har varit fullt upp och knappt tid för återhämtning.
Det är nog därför som att det inte känns som att det varit helg.

I förra veckan kom de sista luckorna till köket.
JIPPI!!!!
Så i fredags kväll monterade vi upp dem.
Det blev så fint, och ljust!
Nu är köket helt klart!
Lovely!
Före- och efterbilder kommer i eget inlägg.

I lördags gick vi först en långpromenad med Tyson.
Sen var vi bjudna till ett par vänner på fika som vi
inte har träffat på 1,5 år. Jättekul!
Och på kvällen var vi bjudna till nya bekanta på middag.
Också jättekul!

Igår (söndag) spelade vi först badminton på morgonen.
Sen hem och gå en promenad med Tyson innan vi 
for till pappa för att att fira hans födelsedag.
När vi kom hem var det lite fix med matlåda till idag
och annat som var tvunget att förberedas inför måndagen.
Sen väntade sängen.
Så det var den helgen det...

En rolig helg med mycket "umgås" och träffa nära och kära.
Men också en helg där jag på måndagen känner att
jag inte riktigt hunnit med det jag brukar på helger.
Ni vet det där med att köra en maskin tvätt eller
ta ett varv med dammsugaren. Det där som jag aldrig
orkar en vardagskväll. Men jag har fått ordentlig påfyllning
på "må bra"-kontot så denna vecka orkar jag kanske de där
små måstena jag brukar göra på helgen, annars får de vänta.

Men nu är det måndag och en ny vecka har börjat,
den sista i januari.
Så nu kör vi!

Kram Helén

4 kommentarer:

  1. Jag lovar dig att dammråttorna ligger kvar till nästa helg om inte dammsugaren kommer fram i veckan!
    Ser fram emot att få se ert kök! Idag fick jag offert på omlackning av våra luckor och helt klart är det ett lönsamt alternativ tillsvidare!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  2. Visst går tiden snabbt. Tycker ändå du hunnit med mycket i helgen. Ja min önskan är att städa i veckan. Det hinns dock inte alltid med som jag vill. Men som sagt då finns det ju bara kvar. Ingen tar det ifrån oss. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Ook woon vad ni har hunnit mycket!
    Ibland är det bra att verkligen skriva ner för då ser man ju hur mycket man fått gjort...annars är det lätt att haka upp sig på den där dammsugaren man inte hann med..;)
    Stort grattis i efterskott!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Snacka om tempo!
    Fast när det gäller "må bra saker" så är det värt det.
    Och som M.E skriver, dammråttorna ligger kvar=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera