onsdag 28 januari 2015

För ett år sedan

 
 
Förra året så här års var i en vecka i Marsa Alam i Egypten.
Det var en vecka som verkligen gav mersmak.
En vecka jag skulle vilja göra varje år,
men brist på semesterdagar och pengar gör att det ju inte är möjligt.
Men det var så himla skönt att komma iväg mitt i vintern
och få en veckas intensiv värme och sol.
Mycket slappa vid havet och poolen 
och bara en utflykt till öknen gjorde vi.
Det blev energipåfyllning som varade länge.

Nu sparar vi pengar till att segla i Kroatien i sommar istället.
Det ska också bli en upplevelse.

Här hemma är det också vackert nu, på sitt sätt,
men jag har mycket hellre 28 grader och gassande sol.

Hej Onsdag!
Nu kör vi!

Kram Helén


7 kommentarer:

  1. Kroatien...jag älskar Kroatien.
    Vilken upplevelse att segla där. Så oerhört vackert!
    Något att se fram emot=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Låter som det kommer att bli en fantastisk sommar. Men en vecka nu för att komma ifrån snö och kyla hade inte suttit fel.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, tänk om man kunde åka till solen!

    SvaraRadera
  4. Svar: Amaranthe har vi hört.. och vet är bra.. men Unisonic är ett nytt namn. Ska genast kollas upp närmare. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  5. Hade gärna åkt till solen. Ni har iallafall snö. Vi har bara regn och blåst. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Låter fantastiskt att segla i Kroatien!
    Gud vad man trixar för att få ihop semesterdagarna...

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. AHHH KROATIEN underbart jag har spanat på istrien och opatja mmmm dock inte när det är som varmast puhhh



    Jag bjuder till Tävling idag:)

    Ha en kanonvecka

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera