tisdag 27 januari 2015

Köket, före och efter




Nu äntligen är det klart.
Köket alltså!
De sista luckorna kom förra veckan och kom på plats i fredags.
En del har ni redan sett, som sneak peak bakom kökssoffan,

Då vi haft en mycket begränsad budget på detta projekt
har vi gjort allt själva.
Vi har behållit planeringen av köket och skåpstommarna.
Det vi bytt är tak, väggbeklädnad, alla lister och skåpluckor.
Sen har vi fixat ett par nya hyllor och lite lull lull.

Här kommer lite före- och efterbilder.
 

 

 

 
 Alltså, vilken skillnad, men relativt små medel.
Vad mörkt det var innan!

Sen ser jag ju att kuddarna i soffan inte alls passar in längre.
Men det är på gång, nytt tyg till både dyna till soffan och kuddarna
är inhandlad och när det börjar bli lite mer vår kommer
nya gardiner upp också.

Det känns så himla skönt att det äntligen är helt klart.
Eloge också till IKEA som fick fram de 
sista luckorna snabbare än beräknat.

Nu blir det att ta det lugnt ett tag,
sen har vi hallen på ovanvåningen och vardagsrummet
som också behöver en make over.
Men det får bli en annan gång.

Kram Helén
 



14 kommentarer:

  1. Så snyggt! Ja, visst kan man göra skillnad med små medel! Vi har ju ännu inte sålt vårt gamla hus, så det är små medel som måste gälla för vårt kök.
    Vilken underbar lampa ni har över matbordet!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  2. Vilken skillnad!
    Ljust och fräscht, jättefint!

    Nu kan ni vila och bara trivas / Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Så ljust och fint! Vilken skillnad. Kram

    SvaraRadera
  4. WOW det blev ju jättefint! Man kan verkligen göra mycket med små medel och man behöver verkligen inte slita ut allt för att få fint!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Vilken förvandling! Så himla fint det blev!!!!!!!!!!!

    Först gjorde jag just det... Drog på smilbanden och tänkte att jag skulle ta en sprayflaska och spruta vatten på dig.

    Sen.
    Sen kom tårarna. Jag sväljer och vill inte ha det så här. Jag åker berg-och-dalbana och jag vet att du vet vad jag menar.
    Jag vill känna den enorma glädjen som jag kan känna. Vara så där enormt glad som jag brukar vara. Inte så här, när jag funderar på hela min existens och vad jag ska göra i livet.
    Det enda jag är säker på är ju mitt barn just nu. Jag vet var jag har henne och att hon är det största jag gjort i livet.
    Ja, jag har min man, men det är på något vis inte lika självklart som mitt barn.
    O nu kommer hon hem... Min flicka som gör att jag ändå kan le igen.
    Tack för dina fina ord, nu ska jag ta hand om dottern.
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  6. Åh vad fint det blev Helen - jättesnyggt. Och duktiga är ni verkligen som fixat detta... stor kram. Ses imorgon (förhoppningsvis). Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Köket blev jättefint! Det blev verkligen en stor skillnad på ljuset och dina väggar är superfina.
    KramLena

    SvaraRadera
  8. Vilket lyft! Så ljust och fräscht det blev med vitt! Skönt att slippa furun!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  9. Vad fint ni har gjort det. Så härligt när det blir en ljusare känsla.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  10. Vilket lyft. Det blev mycket fint. Fint med dina småhyllor till. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Otrolig skillnad - blev jättesnyggt. Vi ska också göra om köket snart, om vi orkar. ;)

    SvaraRadera
  12. Vilken skillnad!!! Det blev Jättesnyggt.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Wow, vilken skillnad, vilket jobb ni gjort, det blev jättefint.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  14. Men så fint ni har gjort! Måste vara extra härligt när ni gjort de själva. Kram

    SvaraRadera