lördag 3 januari 2015

Nytt år och ett D.I Y. Torky-tips

 När vi renoverat köket och satt upp nya fina vita skåpsidor
var den gamla Torky-hållaren väldigt gulnad och ful.
Men med lite insynsskyddsfilm med fint mönster på
ser man inte gulnaden längre och den blev som ny.
Enkelt D.I.Y.-projekt.
 
Önskar er alla ett riktigt gott 2015 
och att det blir precis det ni vill.

Det nya året har börjar alldeles lagom. Nyårsdagen gjorde vi absolut ingenting. Så skönt att bara lulla omkring och bara vara. Igår jobbade mannen men jag var ledig. Det var ju klämdag och då är jag ledig. Fast inte låg jag på latsidan för det. Tidig morgon åkte jag in till gymmet och körde ett pass på 50 minuter. Sen kom min syster hit och vi fikade och gick på en lång promenad, ca 1 mil. Jätteskönt trots att det blåste halv storm. Sen åt vi lite lunch innan hon åkte hem igen vid 15-tiden. En härlig dag!
Idag blåser det fortfarande och vi har gått en skogspromenad. Bara ett träd har vi sett som ramlat i stormen, men det var ganska ruttet också, så det var inte så konstigt. Annars har vi klarat oss rätt bra genom stormen. 
Idag har jag försökt mig på lite yoga också. Hittade en sida på nätet (yogobe.com) men jag blev mest irriterad. Vi har en ganska gammal dator och så bor vi på landet med ganska dålig internetuppkoppling, så videorna men instruktioner och yogaövningar bara hackade hela tiden. Skapade mest irritation och det är väl inte det jag tänker att yoga ska vara. Jag ska kolla om det blir bättre via iPaden, den är i alla fall lite snabbare än detta "gamla tröskverk".

Annars händer det inte mycket. Ganska skönt.
Jag får väl sätta mig i soffan och läsa lite, det gör jag typ aldrig.

Jag hoppas ni får en skön helg!

Kram Helén

5 kommentarer:

  1. Så härligt det låter. Mysigt att bara ta dagen som den kommer. Vi har också tränat mycket den här ledigheten. Min man och jag.
    Känns så skönt. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Det låter som sköna dagar! Precis som det ska vara.
    Och enligt min kompis som håller på mycket med yoga, så är Yogobe väldigt bra. Så ge inte upp! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  3. Yoga ska absolut inte skapa irritation=))
    På det igen bara! Finns massor av bra att hämta både på youtube och yogobe.
    Om uppkopplingen funkar förstås=))

    Snygg blev torkyn!
    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  4. Vilken bra idé du kom på med torkyhållaren! Snyggt!
    Det där med seg uppkoppling när man bor på landet är bekant, den biten saknar jag inte nu när vi bor i stan. Yoga har jag aldrig givit någon riktig chans, men det kanske inte är för sent än.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  5. Fint!! Smart ide!

    Fin trettondagsafton o kram! Anna

    SvaraRadera