tisdag 4 juni 2013

Plantera blommor

Nu är det ju juni och risken för frostnätter är inte så stor.
Så nu har mina små plantor fått komma i på plats.

Åkte förbi Vreta Plantor i söndags och passade på att fynda sommarblommor.
15 st för 200 kr. BILLIGT!!!
Så jag fyllde på med mörklila hängpetunior att fylla på i kopparbasarna med.
3 plantor med röda pelagoner och 3 plantor med några vackra blad, vet inte vad det är men läcker färg.



Det som har växt till sig i växthuset har fått komma på plats i sina krukor.





Och hängpetuniorna har fått göra sällskap med annat i kopparbaserna.







Några får vara kvar i växthuset.
De ska vara i fönsterlådorna där jag har penséer just nu.
Dom är inte riktigt över än tycker jag, så därför får plantorna växa till sig lite till i växthuset.


Jag bara älskar mitt lilla hus jag köpte på Hanverksgården i Ledberg för ett tag sedan.
Måste visa det igen.


Kram Helén

4 kommentarer:

  1. Så fint du gjort. Här har det inte blivit så mycket blommor ännu. Jag har svårt att bestämma mig VAD jag ska ha i krukorna...
    Nåja, det ger sig väl hoppas jag!
    Ha en fin dag Hele´n.
    Kram C

    SvaraRadera
  2. Så kul med ett litet växthus. Önskar jag hade lite grönare fingrar. Vackra blommor. Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga juni =) Vad jag längtat, nu äntligen kan man kräla runt och påta i trädgården och blir alldeles jordig och fin. Underbart. vad mycket fint du har hemma.
    Kram och ha en toppen dag

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig blomsterprakt hos dig och visst är det extra roligt när man fyndar. Det är en ljuvlig tid nu. En tid att bara njuta av allt det där härliga. :)

    Ta hand om dig och ha en fin tisdag!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera