lördag 15 juni 2013

En lördag hemmavid

Fick ett telefonsamtal igår om vi kunde vara hundvakt över dagen idag. Det passade ju bra för vi skulle ändå bara vara hemma och ha en dag att göra ingenting. Så idag har vi västgötaspetsarna Melodi (uttalas som en sån man sjunger) och Trolla. Melodi är Tysons käresta och dom har alltid varit bästa vänner. Det skiljer bara ett halvår mellan dom, Melodi har nyss fyllt 8 år och Tyson fyller 8 i oktober. Trolla är ynglingen som inte fyllt 2 än.




Annat så har jag mest pysslat med mina kryddor och gallrat bland morötter, palsternacka och rödbetor  i trädgårdslandet. Jag satte mina kryddor i krukor i år och placerade dem utanför köksdörren på trappan till altanen. 





Vanliga terrakottakrukor som jag skrivit med målarfärg på. Enkelt och fint.
Jag satte några plantor med smultron som självsått sig bland buskarna i krukor också.


Idag har solen skinit mest hela dagen men nu börjar molen rulla in, det ska visst bli åska till natten. Hoppas det inte blir så allvarligt för Tyson gillar INTE åskan.

Hoppas ni alla har en fin lördag!
Kram Helén 








3 kommentarer:

  1. Som ett riktigt hundkalas! Mysigt!!

    Så många fina kryddor!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig dag!
    Och omgiven av hundar som är bland det bästa som finns.

    Här öser regnet ner nu...
    Inte ens pälsbollen min vill vara ute=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Så roligt med en hund som nästan heter som jag! Där skulle jag gärna ha varit med!
    Puss till er alla från Melody

    SvaraRadera