fredag 28 juni 2013

På väg till Klövsjö

Sitter just nu på en camping i Borlänge, dricker lite kaffe och äter jordgubbar.
Summerar dagen.
Vi är på väg på vandringssemester i Klövsjö där vi hyrt en stuga i en vecka.
Det är lite långt dit så vi tar två dagar på oss så det inte ska bli så länge för Tyson i bilen.
På vägen stannade vi i Nostalginbyn i Hosta.
Massor med 50-tals grejor och fina gamla saker.
Även om jag inte levde på den tiden så minns jag saker från min barndom, som tex. dom gröna kaffekopparna. Sådana hade vi under min uppväxt. 
Det fanns så mycket fina saker, kunde ju inte ta kort på allt, men här kommer ett litet smakprov.





Men nu är vi som sagt i Borlänge och här lagar jag mat vid tältet.

I morgon bär det vidare mot Klövsjö.
Härligt!

Kram Helén

6 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder.. hade inte hört talas om den byn så tack för tipset. Borlänge bodde jag i ett tag för mååånga år sen..
    Kramar och önskan om en fin semester.
    Liv

    SvaraRadera
  2. Å dom kaffeglasen hade min mormor och morfar. Så goda att dricka kaffe ur! Tyvärr så finns dom inte kvar :(
    Ha en härlig semester.
    Kram C

    SvaraRadera
  3. Tackar också för tipset för till Dalarna åker vi alltid ett par veckor i slutet av sommaren! I Borlänge har vi aldrig kampat, utan
    det har blivit Leksand innan vi dragit vidare till fjällen!
    Och nu känner jag igen kaffekopparna, kanske står de fortfarande kvar i något skåp hemma hos mor!
    De kommer nog inte flytta hem till oss!
    Ha det bra på resan!
    Kram
    M.E ( Melodys mate)

    SvaraRadera
  4. Så mysigt med nostalgi!

    Hoppas ni får en härlig vecka att vandra på!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Vilken nostalgi resa, vad mysigt!
    Ser mysigt ut att campa. Jag hoppas ni får en underbar vecka.
    Ha en skön söndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  6. De där kaffekopparna hade mamma och pappa när jag var liten :).

    Borlänge, då var du ju i min hemstad :). /Jennifer

    SvaraRadera