torsdag 13 juni 2013

Att pimpa en hund

Idag har Tyson varit på spa hos mig.
En rejäl trimning av päls och klor nu när sommaren äntligen är här. 
Skönt att bli av med en massa päls och så torkar han fortare när vi är ute och badar.
Jag har även pimpat honom med ett snyggt halsband som här ligger och laddar ljus i lilla fönstret över diskbänken.
Ja inte ett sånt man sätter kopplet i utan ett som ska fungera mot fästingar.
Det var Melody med denna fantastiska blogg som tipsade mig.
Det är ett bärnstenshalsband som genom friktion mellan päls och bärnsten skapar statisk elektricitet som gör att fästingen får en liten stöt och faller av när den sätter sig på pälsen. Denna stöt är så liten så liten att varken hund eller människa märker av den. Jag hoppas verkligen att det hjälper för bara idag har jag plockat bort 4 fästingar som satt sig fast (+ 1 som kröp) trots att jag har droppat Frontline för ett par veckor sedan.
Usch, jag gillar inte giftet så jag hoppas verkligen att detta fungerar!

Se så fin han blev, min underbara Tyson.





Kram Helén

6 kommentarer:

  1. Åh så fin han blev Tyson! Söt vovve!!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Vad skönt =) Och vad fin han blev. Hoppas ni får en toppen fredag <3 Kramen

    SvaraRadera
  3. Det där måste jag prova! Ska gå in och läsa.
    Jag använder halsbandet från apoteket men det är just det där med gift...

    Söt är han Tyson!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Spännande, det där måste du uppdatera om.
    Vi hade frontline förr men slutade med det förra året då Stella är på Dixie.
    Idag kör vi med gröna örthalsband, minns inte vad märket heter, både på katt och hund.
    Funkar helt okej. För vår hund älskar högt gräs och snårig skog så några får hon alltid, men det kryllar iallafall inte i hela hunden.

    Ha en härlig Fredag, Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Så fin han blev! Jag har hört om bärnstenstipset tidigare men aldrig testat det själv. Hoppas att det fungerar.
    Kram Maria
    Ps. Så roligt med fotokurs till hösten! Hoppas att du kommer att trivas med det.

    SvaraRadera
  6. Lilla finingen så söt han blev. Håller tummarna för att halsbandet verkligen hjälper.

    SvaraRadera