tisdag 25 juni 2013

Det gungar

Nu har vi kommit hem igen efter två dagar på sjön. Eller sjön och sjön, vi tog båten genom sjösystemet till en ö dryga 2,5 timma bort där vi sedan solade och badade och hade det allmänt gott. Det har varit både sol och moln och lite blåsigt. Så det har gungat lite, framförallt när vi åkte. I natt var det relativt vindstilla men det blir ett visst gung i kroppen ändå när man sovit en natt i båten. För visst är det konstigt när det känns som att det gungar fast man sitter på stolen i köket hemma i villan. Framförallt brukar det kännas när man ska borsta tänderna på kvällen.
Men som sagt har vi inte gjort något speciellt. Solat, badat, fikat, slumrat på klippan, ätit, läst, utforskat ön, kastat pinne med Tyson och så blev det lite korvgrillning igår kväll. Här eldar vi lite för att få till glöden. 
Det var en mycket vacker ö med fantastisk utsikt. Tänk att det är en insjö med mycket öar. Underbart!



Himlen var sååå vacker på kvällen. Tyvärr går det inte att få till med mobilen.
Vi hade i princip ingen täckning på mobilerna här. Kändes lite konstigt att inte vara uppkopplad. Jag som tycker att jag inte är det speciellt, men jag vet inte hur många gånger jag skulle kolla vädret på yr.no och så gick det inte. Eller Facebook. Men rätt skönt också.

Nu ska jag slappa i soffan, ta en kopp kaffe och kika lite på TV.
Kram Helén 





4 kommentarer:

  1. Åh så underbart!! Jag verkligen älskar att vara på sjön. Ligga vid en ö. Precis som ni har gjort! Min man är ute och seglar, lyckosten!

    KRAM Anna

    ps. kan du inte ta bort det där krångliga med att skriva i lösen när man ska kommentera. Ibland syns det inte vad man ska skriva. ds.

    SvaraRadera
  2. Ååå så vackert och fint...höjden av sommarnjutning :)
    Ha det fortsatt gott och njut av sommaren.
    Jättefina bilder!
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med båt =) Om det inte gungar allt för mycket.
    Hoppas ni njuter <3 Kramen

    SvaraRadera
  4. Vackert!!! Härlig känsla med båt... men det där gunget kan jag hoppa över :)

    kram kram Malin

    SvaraRadera