söndag 9 juni 2013

Något gammalt, något nytt, något lånat, något blått

Det är temat på Fotoutmaning vänner emellan denna vecka. 
Det är första gången jag ska vara med och jag kan säga att det inte var den lättaste utmaningen. 
Jag fick tänka till rejält. Gammalt, nytt och blått var lätt men lånat... Lånar ju så sällan saker. 
Så det fick bli så här:
Gammalt: Krukorna är minst 10 år, så ganska gamla. Huset i bakgrunden är sen 1834 så det är gammalt.
Nytt: Blommorna som är planterade i krukorna är ju nya för denna sommaren.
Blått: Ja, krukorna uppenbarligen
Lånat: Hmmm, här fick jag tänka till så jag lånade mannen som fotograf. Gills det?! Det är frågan.

Så det var mitt bidrag tänkte jag först.
Men sen tittade vi på foton från gårdagens körfest. En mycket rolig och trevlig fest för övrigt.
Och tänk, där fick vi till ett foto till :-)
Gammalt: Det är flera med på festen som är över 50 år, och det är gammalt om man frågar minstingen på festen som bara är 8 år.
Nytt: Blommorna på borden är nyplockade av naturens egna snittblommor. Maten är nygrillad - mums!
Lånat: Ja, borden har vi faktiskt lånat av min syster. Tack syrran!
Blått: Daniel har en fin blå tröja och vattentunnan i bakgrunden är också blå.

Så då fick vi till det dubbelt upp.
Det här var kul! Får se vad nästa veckas utmaning blir :-)

Önskar er alla en skön söndagskväll.
I morgon är en ny vecka.

Kram Helén

5 kommentarer:

  1. Så roligt att du tyckte att det var kul att vara med i fotoutmaningen! Lånade fotografer gills absolut :)
    Ha det fint!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Blev ju perfekt till utmaningen!

    Härlig bild från festen!
    Så mysigt att sitta ute och njuta nu.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Det blev ju en härlig tolkning av fotoutmaningen. Fina bilder.

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig tolkning av utmaningen =) Härliga bilder.
    Kram och njut av en fin dag <3

    SvaraRadera
  5. Varmt välkommen.
    detta gick ju som en dans. Fina tolkningar och härliga sommarbilder.
    Kram Kristina

    SvaraRadera