tisdag 4 mars 2014

Vilken kväll!

Idag hade vi kvällsfotografering i Trädgårdsföreningen. 10 glada själar med kameror, stativ, mössor och vantar fotar för glatta livet. Testar inställningar och försöker få bilden att likna verkligheten så mycket som möjligt, allt medan mörkret faller. Det var så kul! Och jag har lärt mig så mycket! Nästa gång är det tyvärr sista gången på fotokursen. Kanske blir det en fortsättningskurs framöver, vem vet. Nu bjuder jag på en bildkavalkad, ett axplock av alla bilder jag tog ikväll. Många på samma motiv men med olika inställningar. Håll till godo!













Inget är ändrat i efterhand. Inga justeringar i Photoshop. Det enda jag har gjort är att ändra storleken. Allt annat är inställt på plats.

Jag hoppas ni alla får en underbar kväll. Nu ska jag titta på Bygglov.
Kram Helén

11 kommentarer:

  1. Duktig du är. Visst är det kul. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Vilka fina foton! Vet inte varför men jag gillar bron bäst ser riktigt proffsigt ut. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är proffs ;-) Ha ha.
      Tack!
      Kram Helén

      Radera
  3. Bra jobbat! Verkligen fina bilder! Jag gillar också bron bäst.=) Så kul att gå fotokurs!

    SvaraRadera
  4. Härligt Helén och vilken fin bildkavalkad! Vad duktig du är. Det är så roligt med fotokurs och att få lära tillsammans med andra. Skratta och ha kul tillsammans. Jag hoppas det blir en fortsättningskurs för er.

    Sköt om dig!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Tjusigt!! Kul att träna i grupp, då kan man bolla en massa ideér också.
    Och få lite feedback på det man gör.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Så roligt att få följa din fotokurs!
    Underbara foton!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  7. Men va roligt! Och vilka underbara bilder. Jag skulle så gärna vilja gå på en sån kurs och lära mig mera. Kram

    SvaraRadera
  8. Vilka fina bilder,vad duktig du är och var roligt att lära sig så mycket .Kram

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga bilder.. vad kul att få utvecklas och lära sig nytt.. och att vi får ta del av det.
    Kramen från Liv

    SvaraRadera
  10. Duktig du är på att fota :) hoppas att vårsolen lyser lika härligt på er som i GBG idag.

    Jag bjuder in dig att tävla hos mig om ett fint pris :)

    Ha en skön helg

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera