måndag 17 mars 2014

Upp tidigt

Jag är redan på jobbet. 
Inte för att jag måste för det är mycket att göra eller så, 
utan för att jag samåkte med mannen idag då jag ska bli 
hämtad ikväll och inte vill ha bilen kvar i stan. 
Ikväll ska vi ut på galej med en fd kollega som gått i pension.

Men visst är det konstigt. 
Jag skulle bara gå upp ca 20 minuter tidigare än normalt 
vilket innebär att jag skulle gå upp före maken. 
Men det blir alltid så att om jag ska rucka på tiderna så vaknar 
jag jättetidigt, som om jag vore rädd att försova mig 
eller så fast klockan är ställd. 
Så vid 4-tiden vaknade jag i morse (klockan skulle ringa kl 5) 
och sen låg jag och slumrade och kollade på klockan typ var 10:e minut. 
Så före larmet gick igång stängde jag av det och klev upp. 

Jag är nog en rutinmänniska och ruckas rutinerna 
så går sömncykeln bananas. 
Detta blir dessutom en annorlunda vecka. 
Jag jobbar måndag och tisdag och sen har jag tagit 
ledigt på onsdag för att bara göra ingenting. 
Jag har så gott om flex att jag tyckte jag 
kunde unna mig en dag hemma. 
Sen blir det jobb torsdag och fredag igen.

Men nu är det kanske dags att stämpla in och börja jobba.
Önskar er alla en fantastisk start på veckan!
Kram Helén

10 kommentarer:

  1. Det där att vakna alldeles för tidigt när man ställt klockan lite tidigare än vanligt, det känner jag igen. Tröttheten brukar komma på kvällen, men i kväll ska du ju på fest så du kommer nog vara pigg hela dagen!
    Önskar dig en härlig måndag.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en bra dag på jobbet!

    SvaraRadera
  3. Hallå snyggis.
    Haha..jag känner igen det där med att vakna tidigare om det är något som inte är som det brukar...haha.. det är ju såå typiskt!
    Å på helgerna när man FÅR sova längre.. ja då vaknar jag stressad o rädd att hela dagen ska försvinna...å så såsar jag ändå bara bort hela förmiddagen för att jag är så trött...haha..
    Men så skoj att gå ut efter jobbet och jiiises så skönt med en ledig dag mitt i veckan sådär. Kanske skulle byta min lediga fredag mot en onsdag nån vecka..;)
    Å du badminton. Himmel så skoj att åka iväg och spela det. Kanske ska försöka få med mig familjen på det här framöver..;)
    Tack snälla du för att du röstar på mig..;)
    Ha en mysig kväll nu!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Så kan det vara här med....inte så kul att vakna redan vid fyra och sedan inte kunna somna om. Man behöver all sömn man kan få så här års:)
    Önskar dig en ny fin vårvecka
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  5. Visst är det lustigt det där hur kroppen kan bli helt knas av ändrade rutiner. Eller som när man vet att man måste sova om man ska orka med nästa dag (t.ex. när man ska resa) och det plötsligt blir stört omöjligt att somna. Man bara ligger och vänder och vrider sig och tittar på klockan.

    Jag hoppas du fick en bra dag på jobbet och att du får njuta av en härlig ledig dag på onsdag. Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Är man vanemänniska så är man. Badminton ja det var ju det jag skulle starta med.. Suck! Vanemänniskan är inte van vid det liksom Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Vad du är bra som unnar dig en dag att göra ingenting! Om vi människor vore bättre på sånt skulle flera må bra tror jag=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Det där känns igen ;)
    Hoppas du får en härlig dag i morgon!

    Ha de så gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  9. Åh vad härligt att boka in en dag att göra ingenting på!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Visst är man rutin bunden. Det behövs inte mycket för att man ska känna sig ur balans. Hoppas du hade det skönt på din lediga dag. Kram Pernilla

    SvaraRadera