söndag 2 mars 2014

Rörelse

Det var ett tag sedan jag var med i Fotoutmaningen vänner emellan 
som Maria och Kristina ordnar med.
Men nu tänkte jag börja klura igen.
Bilden jag bjuder på i denna veckas utmaning är en bild som jag tog på en av gångerna på fotokursen. Då hade vi pratat om fota rörelse och om rörelseoskärpa. Vi klädde på oss och gick ut i kvällen. Med relativ lång slutartid för att få in så mycket ljus som möjligt och med kameran på stativ fick jag till en rätt så häftig bild. Man ser verkligen rörelsen i bilden.
Så detta får bli mitt bidra till Fotoutmaningen vänner emellan där veckans tema är rörelse.Fler bidrag hittar ni här.

Önskar er alla en finfin söndag!
Kram Helén


14 kommentarer:

  1. Bilden är verkligen bra. Jag tycker att det är svårt att fota bilar i rörelse. När vi gick fotokurs ingick det också. Tror jag ska testa igen.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild och bra tolkning av temat! Trevlig söndag! /Lena

    SvaraRadera
  3. Vilken super läcker bild du fått till. Åse

    SvaraRadera
  4. Visst är det kul med foto kurs. Härlig rörelsebild. Jag fick också lära det på min kurs. Ha en fin söndag. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Fin bild med väldigt tydlig rörelse! Så kul att gå fotokurs, det skulle jag gärna göra.=)

    SvaraRadera
  6. Får nog träna lite innan jag får till några bilder i den farten :) Ha det bra Karin

    SvaraRadera
  7. Coolt!!
    Det där gjorde du bra.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Häftig bild!!
    Så duktig du är...jag börjar känna att jag skulle/behöver investera i en lite mera avancerad kamera än min löjliga mobilkamera....haha... är bara rädd för att det är komplicerat att lära sig ny teknik!

    Ha det fortsatt gott vännen♥
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  9. Halloj!
    Riktigt cool bild!
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
  10. Där fick du till det! Superfint. Mannen här gav mig en lektion om hur kameran skulle ställas in för att få bästa bilderna, men med dimma och regn i luften fick inte ens kameran komma med ut.
    Hade ändå svårt för att hoppa över dagens tema, då jag varit med så många söndagar nu.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  11. Den bilden gillar jag! Jättesnygg och helt perfekt till temat :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Cool bild! Var har du gått fotokurs - här i stan!? Kram Sara

    SvaraRadera
  13. Så härlig bild. Så vill jag kunna göra, får bli fotokurs i höst.
    Kram Lisa.

    SvaraRadera