söndag 23 mars 2014

Söndag

Då var det söndag igen. Tyvärr blev det ingen badminton idag då våra motspelare var sjuka. Men det gör inte så mycket. Vi känner oss ganska ledbrutna både mannen och jag. Igår fällde vi en björk och sågade upp och eldade ris. Rensade även lite bland visset i rabatterna. Innan dess hade jag varit och ridit en sväng hos grannen. Jag känner att kroppen är inte längre vad den har varit. Jag får liksom ont både här och där efter en dag med lite kroppsligt arbete. Ja ja, har man passerat 40 så har man, ha ha. 

Idag blir det desto lugnare. Jag har suttit lite vid datorn och försökt lära mig lite om Photoshop via Moderskeppets gratiskurser. Mycket bra och pedagogiska. Så nu är det bara att börja leka lite med alla bilder jag har på datorn. Kul!

Men nu bjuder jag på lite bilder från trädgården. Det nya som spirar mitt ibland det gamla och vissna. Och dessa har inte redigerats något alls mer än beskurits kanske. De blev bra ändå ;-). Och det är väl det som jag helst vill med mitt fotograferande, att bilderna blir så klara som möjligt när jag fotograferar. Sen är det ju bra att kunna lite redigering när man misslyckas.





Önskar er alla en härlig söndag.
Kram Helén

4 kommentarer:

  1. Hur fina bilder som helst! Kul att du kollar på modersskeppet deras kurser är bra. Ha en fin söndag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt när det börjar blomma i trädgården:) Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Dom där underbara vårtecknen! Det är bland det bästa som finns när det börjar spira.

    Blomman heter Corokia och kallas också sicksackblomma.
    Den är hyfsat enkel, gäller att vattna den mycket om den står inne på fönsterbrädan. Det var det jag förträngde=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Ha,ha känner igen det där om kroppen efter 40...idag är jag hekt förstörd i kroppen efter ett par timmars städning...man går som en pigg 90 åring.
    Härligt dock med trädgårdsröj och fina bilder på din blogg.

    Kram Kajsa

    SvaraRadera