lördag 1 mars 2014

En tur till båtmässan

Idag har vi varit i Stockholm på båtmässan. Gud vad folk!!! Vi brukar annars åka på en vardag men mannen har inga semesterdagar kvar så det fick bli på en helg denna gång. Men nu är vi hemma igen, belåtna efter en mysig dag. Mest har vi gått i tillbehörshallen, tittat på spisar och jämfört gasol- med sprit-kök. Diskhoar fanns inte så vi får lita på bilder och mått i de kataloger vi har tagit. Sen finns det ju mycket lull lull också. Det gillar ju jag mest.
Inte så skarp bild, jag vet (skäms)
Ett par av dessa vita muggar med blå insida fick följa med hem, eller egentligen till båten. Perfekta att stapla och väger nästan inget. För kaffe måste man ju ha på sjön och idag har vi ett par gamla porslinsmuggar som är lite nötta och inget bra att stapla.

Men nu är vi trötta. Gick upp som vanlig jobbedag idag, kl 5.15 och att vara på resande fot tar på krafterna. Så nu blir det att mysa ner sig i soffan, sätta på TVn och titta på andra chansen på Mello. iPaden hamnar nog i knät så kan kan kika in hos er under tiden jag lyssnar på låtarna.

Jag hoppas ni alla får en härlig lördagskväll.
Kram Helén
Jag i bilen på väg upp till Stockholm


3 kommentarer:

  1. Så avis jag blir… jag vill också åka på båtmässan. Nu när vi har lägenhet i Västervik börjar suget efter båt smyga sig på!
    Nu kör vi andra chansen och hoppas på att programledarna håller sig
    utanför scenen.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  2. Kul med mässor och BÅTmässan brukar vara jätteskoj att gå på. Skulle vilja ha båt men maken säger nej... buhu!
    KRAM!
    Judita

    SvaraRadera
  3. Skojigt med mässor. jag är ju ingen båtmänniska, eller jooo men vi har husvagn... Lite samma stuk... Kraaam pia

    SvaraRadera