lördag 8 mars 2014

Det trodde jag inte

Ni kan aldrig ana vad jag har gjort idag. Jag visste det inte själv igår. Men igår kväll när mannen gått med Tyson i spåret så kommer han in och frågar om jag vill rida. Våra närmaste grannar (vi bor på landet så vi ser dem inte, men de är ändå våra närmsta grannar åt det hållet) är en hästgård som nyligen bytt ägare. Mannen och mannen i det huset möttes och han fick frågan om vi ville rida. De har två islandshästar och dom skulle gärna vilja ha ridsällskap. Nu är det ju så att jag inte ridit på några år och haft allvarliga funderingar på att sälja min hjälm och mina kläder. Men vilken tur att jag inte gjorde det. För i förmiddags gick vi förbi och hälsade på M och hästarna och då bestämde vi att jag skulle komma upp kl 14 idag och provrida. Så idag har jag varit och ridit på denna skönhet.
Jag vet inte riktigt vad han heter, typ Mysoni eller nåt sånt. Jag får ta reda på det lite bättre. För det kommer bli fler gånger. Det var jättekul! Jag tror också jag kommer ha lite träningsvärk i morgon för jag märker att jag använt många muskler idag som jag inte använder dagligdags.

Idag har det varit fantastiskt väder. Visst, det har blåst lite, men hittar man lä har det varit riktigt skönt. Första utefikan har det blivit också. Och första tussilagon har jag sett.

Idag får ni hålla tillgodo med mobilbilder och inlägg från appen i iPaden. Mannen har lagt beslag på datorn och den stora kameran har inte fått vara med ute idag. Jag hoppas jag kan ta en tur med kameran i morgon.

Nu vankas snart middag. Ikväll blir det Mello, vin och cheezstars (ja, jag har fallit för reklamen).

Önskar er alla en underbar fortsättning på helgen.
Kram Helén 

4 kommentarer:

  1. Oj vad roligt! Vilka härliga grannar. Islandshästar är så snälla... lyckost!

    Vi har också suttit ute och fikat i lä i solen. SÅ UNDERBART SKÖNT! En liten tussilago såg även jag =)

    KRAM fina du. Anna

    SvaraRadera
  2. Vilka snälla grannar. Kul att du fick rida. Härligt är det med sol. Hoppas på det idag också. Ha en fin söndag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Åh vad himla kul! Jag hade gärna hängt med på en ridtur :) Det var jättelänge sedan jag red och är nyfiken på hur det är att gå på tur med islandshästar, måste testa det någon gång :)

    Härlig bild från utefikat också, nu är det verkligen tid att njuta :)

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  4. Åh, det låter underbart. Jag har aldrig hållt på med ridning men tänker att det måste vara en sån frihetskänsla och skulle vilja pröva att rida islandshäst.
    Kramar från Liv

    SvaraRadera