måndag 11 februari 2013

Stegtävling på jobbet

Vi är några på jobbet som har en liten stegtävling. Alla har fått vars en stegräknare och vi då och då tävlar en månad eller två. Februari är en tävlingsmånad. En Triss-lott är insatsen och vinnaren får alla. Denna gång ska vi bara räkna faktiska steg på stegräknaren och vi får alltså inte räkna om andra aktiviteter. Så nu gäller det att ha på sig stegräknaren alltid!

Jag går rätt mycket i normala fall också då vi har hund men lite extra sporrad blir man. Jag går dock inte så jättemycket extra än normalt och mitt mål är minst 10 000 steg om dagen, vilket jag normalt går. Veckan som gick klarade jag det med marginal om man ser totalt på veckan. Dock var det en dag, torsdagen, som jag inte riktigt nådde målet. Då blev det 9 433 steg. Men totalt på veckan blev det 88 468 steg (av 70 000).

Söndagarna är bra dagar för då spelar vi badminton. Den gav ca 5 500 steg på stegräknaren, men knappar man in att man spelat i 60 minuter i programmet istället ger det 7 750 så jag förlorar lite på det. Men det är ju lika för alla. Igår blev det 17 701 steg.


Annars så har helgen varit bra. Jag hann med det mesta på min lista (utom att sy gardiner och baka bröd) och det kom till några nya saker istället, som att baka sockerkaka och stryka. Kvällen igår avslutades med att jag fick massage av mannen. Jag skadade ryggen lite på badmintonen så jag behövde lite knådning. Underbart! Summa sumarum har det varit en skön helg. Jag har fått mycket gjort men ändå inte känt mig stressad över det. Nu är det måndag morgon och det är dags att ta tag i den nya veckan.

1 kommentar:

  1. Bra att komma igång och göra det tillsammans! Ojoj vad många steg du har gått! Tror man går mer än vad man tror!! Heja dig!! Gå på!!

    KRAMAR!! Anna

    SvaraRadera