onsdag 13 februari 2013

Onsdagen stegar vidare

Dagen idag började med en tur till gymmet. Jag älskar att träna på morgonen, nästan inget folk alls i gymmet och man kan träna i sin egen takt utan att vänta eller vara i vägen för någon annan. Idag blev det att springa på löpbandet i 15 minuter som uppvärmning och sedan köra lite styrka, mest programmet jag fått av sjukgymnasten för min rygg. Ryggen känns för övrigt MYCKET bättre så det ger verkligen resultat. Det känns toppen!

På lunchen tog jag och en kollega en promenad. Vi försöker komma ut en liten sväng varje lunch för att få lite ljus i ögonen. Vi har inte hållit på så länge men än så länge är vi ganska duktiga. Vi kanske inte kommer ut precis varje dag, men de flesta i alla fall.

Dagens träning och lunchpromenad innebär att jag redan har avverkat 7371 steg av mina 10000 som är målet. Känns bra! Och med tanke på att jag inte gått varken eftermiddags- eller kvällspromenad med hunden än så lär det inte vara några som helst problem att nå målet idag.

Ikväll har vi kören igen. Den underbara kören Koruso där vi sjunger pop och rock. I love it! Så bara att mjuka upp stämbanden för ikväll övar vi nog på Aerosmiths Dream on. MUSIKVIDEO


2 kommentarer:

  1. Du imponerar på mig! Jag måst också komma igång med träningen!!

    Snygg outfit igår!! Läckert nagellack.

    Ha en bra kväll o körsång är kul!
    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Härligt, ja morgonträning funkade ju här med under förmiddagsveckorna.
    Perfekt eftersom jag bara vill hem när jag slutar vid 16 =)

    Hoppas stegen nåddes och kul med kör. Har sjungt mycket i det förr.
    Ha en skön Torsdag, kram Malin

    SvaraRadera