måndag 7 juli 2014

Mitt paradis på jorden


Äntligen kom värmen! Befinner mig just nu på mitt paradis på jorden. Bromön i sjön Järnlunden. Tempen visar på 28 grader och det är 20 grader i vattnet. Vi har en egen klippa och långt långt borta kan vi skymta en annan familj på en annan udde. De enda ljud som hörs är vågornas skvalp och mina suckar av njutning. Tänk vad bra vi har det! 
Vi badar och solar och bara njuter av lugnet. Min nya solhatt kommer väl till pass då jag numera är rätt känslig för värmen på hjässan. På radio P1 lyssnar vi  på sommarpratare och vi äter melon direkt ur skalet med sked. Det här är mitt paradis på jorden. 

Jag hoppas ni också har hittat ert paradis och att ni hinner vara där och njuta ibland. 

Kram Helén 
som idag bloggar från mobilen


8 kommentarer:

  1. Låter helt underbart och ser helt underbart ut med för den delen! Tack för att du påminde mig om sommarpratarna, har jag ju helt missat!

    SvaraRadera
  2. Det ser helt ljuvligt ut! Jag är ju i min barndomsstad den här veckan så jag har mina favoritplatser som jag njuter av!
    Sommarpratarna laddar jag ner och lyssnar på under morgonpromenaderna!
    Önskar dig fortsatt härliga dagar!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  3. Vilket paradis ni är i. Så härligt! Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt paradis. Njut av allt ni är värda

    kram Kajsa

    SvaraRadera
  5. Åh, så härligt! Riktiga sommarbilder. Precis som det ska va!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  6. Så, så mysigt!
    Sitter i mitt paradis just nu. På altanen på berget med morgonkaffet.
    Det är en gåva att ha såna här platser.

    Fortsätt att njut i massor/Kram Hannis

    SvaraRadera
  7. Åh... det låter helt magiskt underbart! Fortsätt njuta och ha det riktigt gott!

    Önskar dig en fin fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Vad härligt att ha ett paradis på jorden. Man blir ju alldeles lycklig av att se bilderna, vilken sommarkänsla och sen att vara där och kunna lyssna på sommarpratarna samtidigt.
    Kramar

    SvaraRadera