fredag 18 juli 2014

Sista semesterdagen

Sista semesterdagen.
Jag kan knappt fatta att det är sant.
Det har gått så himla fort.
Jag tycker inte vi har gjort något och ändå har vi gjort massor.
Kanske beror det på att vi inte gjort något "stort", som en resa utomlands eller en hel veckas vandring i fjällen som förra året.
Men visst har vi gjort massor. Små härliga utflykter varvat med lite jobb på huset och många turer med båten. Vi har vait och vandrat, både på Stendörrens natureservat och på Torrö. Vi har besökt både Trosa och Kristinehamn och tältat. På vägen har vi sett både Kinaparken och ätit pizza i Valdemarsvik. Vi har varit på Nostalgikväll i Vadstena och gjort fynd i Ullared.
Det har varit en bra semester och idag är sista semesterdagen. Sen väntar en härlig helg innan jobbet tar vid på måndag igen. Men bara jobb i 3 veckor sedan ska jag vara ledig en vecka igen. Min syster och jag ska på en roadtripp till Skåne.

Idag väntar en leverans av ny kyl/frys och sedan far vi nog ut på sjön och sover över natt, kanske ända till söndag. Det är min återhämtning. Sol, fika, bad, slummer på klippan, busa med Tyson i vattenbrynet och bara njuta av lugnet och tystnaden.

Jag hoppas ni alla har en härlig sommar där ute.
Jag har varit lite dålig på att vara här, i bloggvärlden.
Men det har varit semester, även härifrån en del.
Men snart väntar rutinerna igen och då blir allt som vanligt.
Jag gillar dem, rutinerna.

Kram Helén



1 kommentar: