söndag 6 juli 2014

Lite hipp som happ


Det är semester. Vi har det så där oplanerat att vi tar dagen lite som den kommer. Så där som vi önskade att denna semester skulle vara, lite oplanerad. Det enda som vi hade planerat in var att det skulle vara fint väder. Det har dock lyst med ganska stor frånvaro de två första veckorna av semestern. Men vi har fått lite gjort hemma. I fredags kom däremot fint väder och vi packade bilen och åkte till Kristinehamn. En mysig stad med mycket vatten omkring. Har ni märkt att vi gillar vatten? Det kommer komma en liten rapport därifrån lite senare när jag kikat på alla biler jag tagit.

Nu är vi hemma igen och efter att ha packat ur bilden är det dags för att gå den obligatoriska rundan i trädgården. Lite vattning av krukor och rabatter. Det fick även bli en gallring bland morötterna. Det som gallras bort vittnar om att det kommer nog bli en fin skörd för de som står kvar. Så här har mannen lite snacks till kvällen. Jag tål inte råa morötter, fast jag tycker det är så gott, men kli i halsen är inte skönt.

Det fina vädret verkar bestå och i morgon åker vi nog ut på sjön. Tillgången till internet är oregelbunden så här på semestern och därför är mina besök här i bloggvärlden lite hipp som happ. Men jag kikar in här lite då och då och berättar om min dag och lämnar mitt avtryck i bloggvärlden.

Jag hoppas ni har haft en fin helg och att det blir en fin vecka som kommer.
Kram Helén

4 kommentarer:

  1. Jag tänkte på Er idag när jag gick runt i Västerviks gästhamn och spanade in både båtar och båtfolk! Nog är det härligt med vatten och kunna göra som ni, dra iväg ut med båten är en liten dröm.
    Önskar dig en härlig fortsatt semester.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  2. Trots att vädret inte riktigt varit med er så låter er semester helt perfekt! Att ta dagen som den kommer är ju så härligt! Och nu är det ju dessutom sommarväder! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  3. Härligt att ta dagen som den kommer. Nu hoppas vi att värmen är här för att stanna. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Underbart att ta dagarna som de kommer och lite hipp som happ med bloggbesök blir det för min del också :)
    Kram Maria

    SvaraRadera