måndag 21 juli 2014

Back to business

Då var den här, måndagen då jag ska börja jobba efter semestern.
Det gick förvånandsvärt lätt att somna i skaplig tid igår och när klockan ringde 5.15 var jag inte alls speciellt trött. Kanske kommer den ikväll, tröttheten.
Semestern har varit alldeles perfekt och jag går med lätta steg till jobbet idag. Visst skulle jag gärna kunna varit ledig ett tag till. Det hade inte alls varit svårt. Men nu är det som det är och jag är inte ledsen över det.
Faktiskt ska det bli lite skönt att komma tillbaka till rutinerna. Rutiner som jag gillar.
Men idag börjar jag med ett pass på gymmet innan jobbet.
Det har blivit några kilo extra på semestern.
Men det är ok, de tar vi tag i nu istället.

Jag hoppas ni alla får en fin vecka, oavsett om ni går till jobbet eller har semster.
Kram Helén


3 kommentarer:

  1. Härligt att läsa att din semester varit perfekt och att du har så positiv attityd till att återgå till jobbet! Precis som det ska vara!
    Jag kan inte säga att jag lagt på mig några kilon under semestern för det gjorde jag redan innan, men inte blir det bättre av långa grillkvällar och många bjudningar med bubbel och gottigt tilltugg!
    Hoppas du hinner njuta av sköna sommarkvällar trots att du börjat jobba!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  2. Här blev det en bakvänd start.
    Sov alldeles för lite och var dessutom förvirrad som få=))
    Men det var inte jobbigt att börja jobba.
    Det är ju en del av vår vardag och jag gillar den vardagen också.

    Hoppas du får sköna kvällar nu/Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Så skönt att din semester har varit bra. Hoppas din vecka blir fin trots att du ska jobba. Ha det bra Kram Pernilla

    SvaraRadera