måndag 23 september 2013

Måndag igen

Helgen gick i rasande fart. Kanske berodde det på att lördagen spenderades delvis i bilen, antingen på väg mot eller hem från Stockholm. Väl hemma vid 02.30 störtade vi i säng och sov till 11.30 på söndagen. Och vips, så var den helgen slut. Känner mig lika vissen som dessa.
Men tävlingen på Friends arena var toppen. Även om den otäcka olyckan i andra heatet tog udden av stämningen. En medvetslös Tomasz Gollob kördes iväg i ambulans. Han slog i huvudet rejält och lär ha fått en skada på en ryggkota. Men annars var det fart och fläkt, bra stämning på publiken, spännande heat. Tyvärr gick det ju inte så bra för svenskarna, men efter att ha tittat på speedway i många år så är jag inte så nationalistisk. Jag hejar i stället på den förare jag tycker är bäst, oavsett om han är svensk eller inte. Vi var på plats långt innan tävlingen började och två timmar före öppnades arenan. Så här är en förväntansfull jag :-)
Men nu är det måndag. Bara att ta tag i den nya veckan som gör sitt intåg. Idag var det jobbigt att stiga upp. Ville helst bara dra täcket över huvudet och krypa ner igen. Men på med leendet och intala sig själv att jag är pigg och glad så ska jag nog ta mig igenom denna dagen också.

Kram Helén

7 kommentarer:

  1. Hoppas dagen blir bra ändå. Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får möjlighet att hitta lite ork under veckan!

    Önskar dig en fin höstvecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Har det varit helg? Det har jag missat totalt! Vart tog den vägen!
    Speedway har jag aldrig kollat på, men det verkar vara en stor sport här
    Västervik där jag är nu!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  4. En jobbarkompis till mig var där och han var lyrisk=))
    Du ser så glad ut på bilden, kan tänka mig att du var laddad!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Så kul att du hade det trevligt. Visst hade man velat legat kvar i sängen. Men det kan man ju inte. Ha en bea dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Så fin bild på dig Helén och vilken sann sportmänniska du är som hejar på den du tycker är bäst och inte bara kör nationsracet. :)

    Jag hoppas du får en fin vecka och att kroppen har återhämtat sig och är full av kraft igen.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Så fin du är där på bilden!! :)
    Ta hand om dig och jag håller tummarna för att du blir pigg och kry på alla sätt :)♥
    Lika kände jag i morse...lite tungt att vakna...hihi..

    Stor kram från Lollo♥

    SvaraRadera