torsdag 26 september 2013

Frostig morgon

Morgonen är så där härligt krispig. Visserligen kall, termometern visade på -4,3 grader, men ändå frisk och vacker. Solen är sakta på väg upp, rimfrosten pryder gräsmattan och nyponen lyser röda mot de rimfrostiga bladen. Så vackert!

Men jag tycker det är lite för tidigt med så här kallt redan. Vinterjackan har fått komma fram för på morgonen går den åt. När man däremot ska hem från jobbet får den vara öppen och ibland vila över armen. Men det är ok när dagarna är så här vackra, med hög fin luft och strålande sol.

Önskar er alla en underbar dag!
Kram Helén

8 kommentarer:

  1. Vi har varit bortskämda med värmen. Men nu kommer jag ihåg varför jag älskar vår o sommar så mycket. Avskyr att frysa!

    Ha en fin dag! KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Nu är jag glad att jag bor nere vid sydkusten för här värmer havet och vi hade 7 grader i morse och någon frost har vi inte sett till! Men i kväll kom nordanvinden och då var det rätt skönt att dra på sig en tröja över linnet!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  3. Ja nu är det kallt på morgonen...brrrr
    Jag skulle också vilja utbilda mig så jag kan ge healing. Jag tycker det är spännande och särskilt att min intuition har utvecklats enormt mycket! Brukar alltid få energi av healingen men denna gången blev jag helt däckad och yr och det sitter i ännu!
    Jobbar du med att ge healing? Hur lång utbildning gick du? Nyfiken :))
    Kramar viktoria

    SvaraRadera
  4. Jag byltar på barnen på morgonen och på eftermiddagen är dom fööör klädda =) Kyligt, frost och skrapa rutor som gällde igår morse.
    Tack fina för din röst, nu håller vi tummarna. Kram kram <3

    SvaraRadera
  5. Ja. Jag fick ta vinterjackan igårkväll. Men dagarna är fina. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Oj har ni det så kallt?! Fast vi har faktiskt också behövt skrapa rutorna ett par gånger nu men dagarna är fantastiska. Så roligt att du tyckte så mycket om mina bilder från havet. Men du skriv inte ut dem. De är sparade i alldeles för låg upplösning för att bli bra som utskrifter. Är det någon av dem du är extra förtjust i kan du väl mejla mig så ska jag skicka den högupplösta filen till dig istället.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Ja, nog känns det att kylan är här nu. Till och med vi här nere i Skåne har haft frostnätter. Så vinterjackan fick letas fram ur gömmorna. Fast mitt på dagen är det fortfarande helt underbart med sol och värme. Härligt! :)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  8. Hej Helén
    underbart namn på bloggen...
    å missa nu inte..

    SATURDAY SHOW OFF

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera