måndag 1 april 2013

Vilrummet testar: Lipton Oriental Earl Grey

Lipton har kommit ut med några nya smaker på te och jag har fått äran att prova en av dem
Oriental Earl Grey.


Det är ett svart te och smakar som Earl Grey men med en touch av något mer, kan inte säga riktigt vad, kanske bergamott. Doften i påsen var underbar.


Det skulle dra i 5 minuter enligt förpackningen, vilket jag tycker är lite länge. Helst när man bara gör en kopp som jag oftast gör.

Jag har smakat teet både till frukost precis som som det är, men lite honung i och till kvällsfikat. Gillar det nog mest till frukosten med en gnutta honung i. Men det beror kanske på att jag gillar lite sötare teer. 


Detta te är ändå ganska blommigt i jämförelse med andra Earl Gery så det passar mig ganska bra i smaken. En nackdel är dock att det är så stora påsar. Jag gillar att variera mig och vill hellre ha flera sorter hemma än mycket av en sort. Men det gick åt i alla fall :-)


Tyckte dock inte att det var något extra ordinärt med detta så det får bara
VVV
3 V av 5.



4 kommentarer:

  1. Tack för det testresultatet, då hoppar vi över det inköpet!
    3 av 5 räcker inte! Twinings Earl Grey är det som gäller här som frukostté!
    I övrigt är jag teberoende så det blir ett par kannor te om dagen!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  2. Jag gillar klassiskt Earl Grey med lite mjölk o en citronskiva!

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
  3. Te är väl underbart gott och mysigt...här är hela familjen riktiga tedrickare av stora mått.
    Kul att du testar och berättar lite....tack för att du delade med dig av det :) Ha en fin vecka vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  4. Spännande. Jag är ingen stor tedrickare men lite då och då kommer suget. Men oftast på hösten när kylan och mörkret kommer.

    Hoppas du fått en bra start på kortveckan. Kram Malin

    SvaraRadera