torsdag 25 april 2013

Inget nytt under solen

Lite trött just nu. Gick upp klockan 4.10 i morse för att åka till Uppsala för kurs i vägledningsmetodik. Dagens kurs har inte gett något nytt som jag inte redan visste. Kanske för att jag har arbetat som studievägledare i snart 3 år och har en del samtalsmetodik i min utbildning redan. Men det är alltid nyttigt med repetition. I morgon kommer det säkert bli jättebra då vi ska jobba praktiskt och både ge och få feedback i samtalssituationer. Praktik, det gillas!

Det är första gången jag är i Uppsala. Nu har vi en liten stund mellan kursen och middagen ikväll, men jag är så trött att jag inte orkar gå ut och upptäcka stan. Det tär på en att vara igång sedan kl 4 på morgonen. Slappar en stund på rummet i stället. Dock gick jag över Fyrisån i morse på vägen hit från tågstationen. Den rinner med väldans fart och jag blev nästan lite fart-sjuk. Bjuder på en bild tagen med mobilen.

Nu blir det lite lite slummer innan dusch och fix inför middagen.
Trevlig kväll!


5 kommentarer:

  1. Tråkigt att kursen inte känns jättegivande. Men ofta kommer man på en och annan liten sak man glömt iallafall.
    Huuuua, förstår att du är trött. Men hoppas ni får en mysig middag. Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Kul med lite utbildning, att få komma ifrån och få lite uppdatering :) Men oj vad tidigt du var uppe, förstår att sängen hägrade :))

    Kraaaaam aka

    SvaraRadera
  3. hej helén. förstår att du är lite mosig om du steg upp så tidigt ;) hoppas middagen blev trevlig och att du slipper bli fart-sjuk när du går tillbaka över bron ;)
    /mia

    SvaraRadera
  4. Uppsala är en mysig stad och det är alltid kul att få träffa andra inom samma yrke! Läste där genom lärarlyftet!
    KRAM Anna

    SvaraRadera