onsdag 17 april 2013

God gärning

Idag har jag gjort en god gärning. Jag har varit och lämnat blod. Det är ju brist på blod här i detta landsting så jag kände att det var dags att bidra lite. Det var ett tag sedan sist. Jag trodde det var ca 1 år sedan men på blodgivningscentralen sa de att jag inte varit där sedan i oktober 2011, så det var ett tag sedan.

Förra våren tatuerade jag mig ju och då får man inte lämna blod på 6 månader. Sen har bara tiden flutit på. Min tatuering betyder ju att jag är återvinningsbar och det betyder i sin tur att jag lämnar blod till andra som behöver och att de får ta mina organ den dag jag inte finns på denna jorden fysiskt längre. Jag gillar verkligen hela dess innebörd.


Önskar er en fin em/kväll!

3 kommentarer:

  1. Bra att du är blodgivare!

    De får ta vad de vill ha när jag lämnar jordelivet! Tänk om jag eller mina barn skulle behöva ett organ... det betyder så mycket!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Hej helén. vilken bra ide på tatuering!! jag har en tatoo på vristen. ska jag skaffa en till så blir det nog en som du gjort ;)
    /mia

    SvaraRadera
  3. God morgon !

    Tänkte bara titta in i all hast och önska dig en god dag.
    Och samtidigt säga att visst är det hemskt att man måste ta
    in maskiner i ett gammal hus.
    Ibland skulle jag vilja skriva mer på min blogg om vad som vi har i bagaget med huset å andra sidan så kanske man inte har någån skyldighet....
    Men om vi hade haft val så hade Aldrig gjort detta stora renovering. :(
    Men som jag skrev så kan man ju möta många otrevliga saker med huset och då har man inget val.
    Jag hade mer än gärna sluppit detta.

    Tycker du att man ska skriva om allt på Bloggen ?

    Ha nu en god dag ! Tack för dina hälsningar.

    Kram

    SvaraRadera