måndag 28 april 2014

En helg med sol

Vilken helg!
Jag har knappt velat vara inomhus.
Termometern på skuggsidan har visat 22-23 grader
och det har inte varit ett moln på himlen.
Ni kan ju tänka vad varmt vi haft på altanen i solen...
... ja, minst 35 grader! Jag älskar det!

Det har blivit en del promenader ändå
med Tyson som hellre legat kvar på altanen
och flåsat så tungan hänger långt ut ur munnen.
Han är precis som husse och matte - en soldyrkare.



Det har blivit en del trädgårdsarbete också,
mer om det en annan dag.
Även om maskrosorna inte är ett lika välkommet inslag av våren
så är de rätt vackra när de växer i klungor som här
vid ladugårdsväggen hos bonden här intill.

Jag hoppas ni fått en fin start på veckan.
Kort vecka denna veckan också.
Härligt!

Kram Helén


9 kommentarer:

  1. Man kan inte bli annat än lycklig av denna värme och den underbara solen som strålar på oss! Det liksom bubblar i mig! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  2. Verkligen underbart väder! Och maskrosor kan faktiskt vara lite fina tycker jag (som har gräsmattan full...) :)
    Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Ja vilka härliga dagar helgen har bjudit på, som gör en lycklig i själen.Kramar

    SvaraRadera
  4. Nu har man väckts till liv igen av detta härliga väder! Nä, inne vill man vara så lite som möjligt nu.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hallå där!
    men wooow vilka somriga härliga bilder från dig och fniss... jag gillar faktiskt den där maskrosrabatten mot ladugården..;) haha det trodde jag aldrig att jag skulle säga..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Underbart väder vi har haft! Men våra vovvar letar sig till skuggan och vill promenera på morgonen o kvällen när det blir så där varmt. Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Helt underbar helg har det varit. Hoppas det fina vädret stannar även om det sias annat. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Jag blir glad av att läsa om solen och trädgård och flåsande hundar=))
    För det är bästa tiden!
    Det känns verkligen att det där mörka vintertäcken har lyfts bort.

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  9. Helgen har varit helt underbar, den bästa tiden är nu.
    Kram viktoria

    SvaraRadera