tisdag 29 april 2014

Bara 6 arbetstimmar till helg

Älskar kvällsolen som står lågt och bländar mig när jag sitter vid köksbordet. De vackra dagarna håller i sig men ikväll har det kommit in några små moln och i morgon vankas eventuellt lite regn till eftermiddagen. Men det gör inget. Jag ska inte klaga. Så fint som vi har haft det ända sedan påsk med sol och dryga 20 grader varje dag är inte normalt i april, vad nu normalt är.
I morgon har vi arbetstidsförkortning då det är dagen före röd dag. Det innebär att det bara är 6 arbetstimmar kvar denna vecka. Vi har klämdag på fredag. Lyx! Då ska vi åka till Tyskland och fylla på förrådet av öl och vin till sommaren. Vi tar en tvådagarstripp tillsammans med syrran och hennes man. Det ska bli kul, bo på hotell, äta gott och handla billigt. Ännu mera lyx!
Men nu väntar först en promenad med Tyson i spåret. Jag har även sprungit min runda på dryga 4 km idag. Men det var tugnt, förmodligen mer pollen än syre i luften.

Nu kom mannen in med ett räddningsuppdrag! En humla låg utmattad och dammig på garagegolvet. Men lite honung piggar nog upp och han slickar i sig febrilt. Jag hoppas verkligen att han klarar sig och kan flyga iväg sen. Humlor är mitt favoritdjur. Så vackra, snälla, runda och goa.

Önskar er alla en fin tisdagskväll!
Kram Helén


7 kommentarer:

  1. Ha en skön helg och hoppas humlan piggade på sig :) Kram

    SvaraRadera
  2. Så kul med en Tysklandstur. Vi ska göra en tur i sommar. Alltid bra att ha ett lager hemma. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Skönt med en långhelg ( även om jag jobbar fredag). Men det var väl det sötaste, en humla som mumsar honung. Hoppas att den piggar på sig.
    Kram och trevlig Valborg

    SvaraRadera
  4. Underbart skönt med helg snart igen, man vänjer sig fort både med korta veckor och sol och värme :)

    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Tycker också om humlor! Härlig tid vi har nu... och bara det att kunna ha altandörren öppen är underbart!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  6. Visst är det fantstiskt med denna sol och denna värme, försöker njuta varje dag.

    Å söta lilla humla, bra att ni räddade den, tänk vilken nytta dessa små djur ändå gör vi måste vara mer rädda om dem.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  7. Men åh! Hur gulliga är inte ni som räddar en liten humla!!
    Underbart.

    Ha en skön resa nu/Kram Hannis

    SvaraRadera