fredag 4 april 2014

Det vankas kalas

I morgon är det kalas.
Då fyller mannen år.
Närmsta familjen kommer på em och firar lite
med tårta och sång.
Min systerdotter fyller år på tisdag.
Hon blir 19 år.
Stora tjejen nu.
Tar studenten till sommaren.
Firandet gör vi i morgon också,
vi slår ihop kalasen för det är ju ändå 
samma personer som kommer.



Men nu är det fredagskväll.
Snart vankas fredagsgott.
Jag vet inte vad det blir för mannen har varit och handlat.
Men en sak är säker, 
det blir ett glas vitt till,
för det är jag värd!
Jag ökade nämligen på min joggingrunda med 1 km idag
och ändå sprang jag på 12 sekunder snabbare per km.
Så jag får kanske ta två glas :-)

Önskar er alla en trevlig kväll
och en underbar helg!

Kram Helén


5 kommentarer:

  1. 19 år som min yngsta. En härlig ålder! Grattis till mannen!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Grattis till din man och ha en trevlig helg!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  3. Så kul med kalas. Grattis till mannen din. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. God morgon :) vad skoj med kalas. Grattis till honom.
    Vilka fina paket. Kram och ha en toppen dag....

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat med joggingen! Hoppas att det blir trevligt kalas.
    Kram Maria

    SvaraRadera