måndag 19 augusti 2013

Sålla kvarn


I söndags var vi till Sålla kvarn. En av tjejerna som arbetar på hunddagiset bor där och hon driver en liten loppis. Hon passade på att visa oss den gamla kvarnen som de rustat upp lite och som man kan hyra och ha fester i. Jättemysigt och fin miljö.

Annars så har helgen varit lite konstig, fullt upp och vi har gått som i en dimma och varit helt utmattade. I fredags var vi till veterinären igen och tog några prover. Svaret på dem har vi inte fått än. På fredagskvällen var mannen iväg med sitt gamla jobb för att bli avfirad med bowling, mat och dryck. Ja just det, jag har kanske inte berättat att mannen bytt jobb. Jo, det har han och han började på det nya jobbet måndagen den 12/8. Så inte nog med allt det här med Tyson, mannen blev inkastad i ett nytt jobb där det fanns hur mycket som helst att göra då de har en sjukskriven kille som han var tvungen att täcka upp en del för. Så första veckan på nya jobbet har han arbetat för 2, vilket inneburit en massa övertid och sena kvällar. Så jag har känt mig lite ensam i det här med Tyson. På fredagskvällen var jag helt mentalt slut och gick och lade mig ganska skapligt. 

I lördags var jag till optikern och hämtade mina linser. Inte nog med ny frisyr, nu ska glasögonen väck också :-). På lördagskvällen var det meningen att vi skulle gått på 50-årsfest, men ingen av oss orkade. Vi mer eller mindre sov i soffan hela lördagskvällen. Igår söndag var vi först på dop innan vi åkte till Sålla kvarn. Den som skulle döpas var en dotter, Meja, till en numera fd arbetskamrat till mannen. Mannen sjöng dessutom i kyrkan, så där var en anspänning också.
Vi beslutade att inte ha Tyson på dagis denna vecka. Även om det inte ska åska så kommer det lastbilar med bruk för att gjuta plattan till nya hundhuset. Dagiset är nog en ganska känslig plats just nu som Tyson förknippar en massa oroliga känslor till. Så att han fick komma iväg ett tag kommer göra honom gott. Nu är han hos mannens föräldrar som är pensionärer och han stannar där hela veckan. Han älskar att vara där, han blir ju en del bortskämd. Och dom älskar att ha Tyson där. Och för vår del kan det vara skönt att ha en vecka där vi inte behöver oroa oss över hur det är på dagiset. Win-win för alla parter. Men visst är det tomt här hemma. Vi hämtar honom på fredag kväll igen och sen får vi se hur vi gör veckan därefter. Men det känns som en liten lättnad i alla fall. Sen får vi se när svaret på proverna vi tog i fredags kommer. Vad beror de dåliga levervärdena på och ska vi sätta in någon mer insats än specialfodret han får nu? Svaren kommer under veckan.

Idag har jag en fastedag och idag känns det lite kämpigt. Kanske beror det på att jag fortfarande känner mig tömd på energi sen förra veckan, eller så beror det på att jag gick hem tidigt från jobbet för att ta emot gods från Skånska Byggvaror och här hemma finns en massa gott som lockar i skåpen. Men är har jag hållit mig och jag ska banne mig klara det också.

Kram Helén





5 kommentarer:

  1. Oj det låter som att det är lite mycket med allt möjligt för dig just nu. Hoppas att allt ordnar upp sig till det bästa. Linser, ja nu blev jag allt lite sugen på att prova igen ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Tack för dina uppmuntrande ord! Jag har hela 35 kalorier kvar att konsumera denna dag!
    Suck... just nu skulle det sitta väldigt bra med en rejäl ostsmörgås och kopp kaffe med mjölk!
    Men om jag är uppe till efter midnatt kan väl inte de kalorierna räkans eller... skojar bara!
    Mannen är helt oberörd och undrade nyss varför inte ska ta två dagar i rad?
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
  3. Oj vad ni har haft mycket, fullt upp med både det ena och det andra :) Men så kan det bli ibland! Hoppas att Tysons prover är bra! linser brukar jag också ha ibland fast jag ser mycket bättre i mina glasögon...men jag känner mig snyggare i linserna :))
    Kramar viktoria

    SvaraRadera
  4. Ni verkar ha haft mycket att stå i. Hoppas Tysons värden är bra! Håller tummarna. Hade linser för många år sedan. Nu är det mest glasögon för min del. Ha det bra! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Skönt för Tyson att få vila upp sig lite hos farmor och farfar :) Läcker kvarn! Fullt upp :)

    kram kram Malin

    SvaraRadera