torsdag 8 augusti 2013

Höstkänsla

Idag har det regnat nästan hela dagen. Det känns som att det inte blivit riktigt ljust ute. Det är lite känsla av höst och en önskan att krypa inomhus, tända ljus och mysa. Jag fick en klump i magen i morse när jag tänkte på att vi kanske redan har badat för sista gången i år. Jag brukar tänka "nu är det nog sista gången jag badar" och ofta hinner jag tänka det flera gånger. Men i år har inte tanken slagit mig in än. Inte förrän i morse och då var jag ju inte i sjön och simmade. Jag hoppas verkligen att det inte varit sista gången ännu, utan att jag hinner tänka "nu är det nog sista gången jag badar i år" många gånger. Men det är ju bara snart mitten på augusti och hela september kan ju vara riktigt fin. Så vi får inte ge upp hoppet!
Igår kväll var en riktigt ljuvlig kväll. Gick en promenad med Tyson och en liten bit från vårt hus har vi en kohage med ungtjurar. Det var så mysigt, de stod och trängdes kring vattenhålet, viftade bort flugor och var nyfikna på oss. Vilken ynnest att bo så när djur och natur. Underbart!

Nu ska vi snart träffa goda vänner och prata om hur våra semestrar har varit. Det ska bli mysigt.
Önskar er alla en fin em/kväll.

Kram Helén

2 kommentarer:

  1. Du kommer att hinna bada flera gånger=))
    Värmen kommer tillbaka!
    Men jag håller med om höstkänslan, nästan så man glömt bort hur det är när det regnar...

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Jag vill också bada många gånger innan hösten slår till på riktigt...sen vill jag ha en lång vacker höst! :)
    Kramar viktoria

    SvaraRadera