tisdag 6 september 2016

En sista tur med båten



I söndags tog vi upp båten ur sjön. Det var en ljuvlig dag och solen gassade från en nästan klarblå himmel. Termometern visade 22 grader och egentligen hade vi inte alls lust att ta upp båten, men med helger fullspäckade framöver och det fina vädret så var det ändå dags. Inte så skönt att ta upp båten när det är 10 grader och småregn heller. Det blev i alla fall en sista tur innan upptagning och en lång fika på svaj i en vik. Funderade en stund på ett sista dopp också, men vattentempen har sjunkit till 18 grader och det tycker jag är lite för kallt.
Medan mannen tvättade av henne så passade jag och Tyson på att ta en promenad i naturreservatet. Det blev en bra sväng på ca 3 km genom skogen och utmed vattnet. Ljuvligt!





Men även om båten är uppe ur sjön så är inte sommaren över än. Vi hoppas nu på en sensommar med mycket sol och värme. Vi har ju en husbil som måste få sig en tur innan den ska ställas undan för vintern också. Och vips så är nästa sommar här igen, eller hur?!

Idag är det tisdag och ikväll väntar styrelsemöte med båtklubben. Vad ska ni hitta på idag?

Kram Helén

8 kommentarer:

  1. Det är mysigt med båt, kan verkligen sakna vår segelbåt då och då även om jag föredrar att bryggsegla, he, he... Njut av den härliga sensommaren vi fått. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Så härligt med båt!
    Skulle gärna vilja prova på båtsemester faktiskt... gärna i Sth:s skärgård :))
    Så härligt med septembersoool!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Förstår att det kan vara lite ledsamt att ta upp båten. Men så härligt med en egen, det är ju så mysigt. Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Vad härligt ni har haft det och tur med vädret också :-D Kram

    SvaraRadera
  5. Att jag åkte racerbåt var bara för att jag måste prova när sonen lånat hem den. Annars puttrar jag gärna fram i lite färre knop. Er båt ser fin ut och ni kan ju dessutom sova över i den. Att ta upp båten i fint väder känns mycket bättre än i kyla, regn och blåst, det gjorde vi alltid förr och det var inte kul.
    Tack för att du tittade in till mig!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Visst vill man ha lite mer av sommaren kvar. Klart ni ska njutning av husbilen också. Det är en dröm för mig och mannen att skaffa en husbil. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Det är så himla fint nu! Vädret och ljuset.
    Förstår att det känns lite att ta upp båten, det blir ju som en punkt på listan att bästa tiden snart går i vila ett tag=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera