tisdag 7 maj 2013

Tisdagstrött

Tisdagar är den jobbigaste dagen på veckan, tycker jag. Många tycker måndagen, men då känner jag mig oftast rätt utvilad efter helgen. På onsdagar har man kommit halvvägs på veckan och det har liksom vänt. Torsdag går undan och sen är ju fredagen här, där alla är fredagsuppsluppna på jobbet och allt känns kul. Men tisdagar... Då slår tröttheten till igen. Helgens återhämtning är förbrukad och det känns lååångt till helg. Ja, för mig är tisdagen värsta dagen på veckan.

Men idag är det tisdag, men också onsdag (mitt i arbetsveckan), och torsdag (för det är bara en dag kvar till helg) så idag känns inte tisdagen lika betungande. Även om jag inte kan påstå att jag är direkt pigg. Men nu är det bara att masa sig iväg till jobbet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar