måndag 20 maj 2013

Första fastedagen


Klockan är nu snart 19 och jag har bara ätit lite sallad, gurka, tomat och skinka än så länge idag. 
177 kcal på lunchen. 

Det har gått förvånansvärt bra idag med 5/2-dieten. Idag var första fastedagen och fram till lunch drack jag lite ingefärsvatten och vanligt kranvatten och när lunchen väl var där var jag inte speciellt hungrig. 
Däremot blev jag rätt sugen och småhungrig nån halvtimme efter maten. 
Min kloka kollega L trodde bet berodde på att sallad och gurka bara i stor sett är vatten och innehåller inte så mycket näring. 
Det blir bättre lunch på torsdag.

Men nu vankas snart kvällsmaten. 
Då blir det en liten kycklingfilé, ett kokt ägg, 1 tsk majonnäs, lite sallad och en knäckemacka, 234 kcal. 
Så jag klarar mig galant under dagens 500 kcal även om jag druckit lite kaffe, te och ingefärsvatten som också har någon kcal per st.

Det har gått mycket lättare än jag trodde. 
Men jag har laddat rätt mycket mentalt också. 
Nu blir det 2 dagar med "vanlig" mat och sen en fastedag igen. 
Det här ska jag nog fixa. 
Hoppas mina värden förbättras också, även om vikten är det enda jag kan mäta själv.

Hoppas ni alla får en fin kväll.

Kram Helén

5 kommentarer:

  1. Tack för hälsningen hos mig, nagellacket kommer från Isadora. Det är mitt favoritlack :)

    Ha en fin kväll!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  2. Men vad du är duktig!!! Wow, jag skulle döööööö!!! Fniss :) Men jag skulle VERKLIGEN behöva dieten för suck... kläderna har krymt i garderoben, no fun :(

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  3. Så duktig du är!

    Sv: Tack så mycket! :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Nu blir jag jätte taggad av din faste period också. Om jag skulle testa?
    Svårt när man dom jag är hemma hela dagen..
    Men ändå. Nånstans måste man börja.
    Ägg skinka gurka.. frukt då?
    Äpplen, melon? Vet du?
    Äter väldigt mycket frukt. Fruktoman.
    Men vet att det innehåller en del fruktsocker. Kaloritabell
    Googlar man sånt?
    Och ditt ingefärsvatten gör du det själv?
    Finns kanske på hälsokost nåt bra till fastan att dricka.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  5. Så duktig du är! Har du nåt "schema" för vad du kan äta istället för att fasta de där två dagarna eller räknar du ut det själv?

    Kram Jenny

    SvaraRadera