fredag 11 januari 2013

Himlen färgar världen vit

Himlen fortsätter att måla med sin vita pensel över landskapet. Allting blir vitt vitt vitt. Små små flingor faller allt tätare och snön på marken ökar stadigt cm för cm.





Inne tänder jag en brasa och kurar ner mig i fåtöljen och tittar på såpor medan jag dricker varmt te med pepparmyntsamksatt honung i från bonden här intill. Allt för att kurera mig så mycket jag bara kan. Jag är lite trött på att vara så här deckad nu. Trodde botten var nådd igår och att det skulle vända men jag är ännu på samma nivå. Jag vill upp upp upp.

3 kommentarer:

  1. Oj, med snö ni har fått! Här är det fortfarande barmark och jag måste erkänna att det gärna får fortsätta så. Men jag anar att mer av det vita lär falla innan det blir vår.

    Ta nu hand om dig och krya på dig ordentligt.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. OJ, alla andra har fått massor av snö utan vi på Hammarö.
    Här ligger ett tunt lager pudersnö på backen..
    Vill ha något mer, för sonens skull!
    Riktig influensa du har fått? Låter som det. Ta hand om dig
    och krya på dig.
    Kram C

    SvaraRadera
  3. Du tycks iallafall göra det bästa av situationen. Ser mysigt ut!
    Krya på dig!
    Kram Helen

    SvaraRadera