torsdag 10 januari 2013

För tidigt

Jag visste det! Dom där vårkänslorna som kom i början av denna månad, när snön smälte som mest och lämnade vägen fin och grässtråna som tittade fram, dom var alldeles för tidiga. Jag som längtar så efter våren och ljuset, fåglarnas kvitter och värmen från de första solstrålarna. Jag hoppades och hoppades att även om det bara var början av januari så skulle kanske våren vara på väg. Men det var för tidigt. Jag visste det egentligen men jag måste få hoppas lite. Idag har det singlat ner snöflingor hela dagen, sakta sakta, så landskapet har blivit vitt igen. Inte ett så tjockt lager men det täcker i alla fall. Jag får väl vänta på våren ett tag till.


Jag är fortfarande krasslig och har varit hemma från jobbet idag också. Idag är det lite värre än igår och jag hoppas att det är botten nu. Jag och Tyson har legat i fåtöljen och gosat och tittat på TV. När jag gick på toa tog han kommandot över fåtöljen själv. Goseplutten. Men han la sig gärna i mitt knä igen när jag kom tillbaka. Nu hoppas jag det vänder och att det i morgon känns lite bättre.



3 kommentarer:

  1. Hittade idag små gröna bladen i rabatten idag, snödroppar som är på väg upp! Det är väl konstigt att man inte kan gilla läget att det är vinter nu, utan går där och hoppas att våren ska komma vilken dag som helst.
    Hoppas du snabbt blir frisk.
    kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  2. Jag är faktiskt lite glad över snön. Det som var innan var inte kul. Tyckte världen va så ful och det gjorde mig mer ledsen. Mem visst längtar jag efter vår och sommar.

    Tack för din kommentar. Jag kämpar på. Och krya på dig nu vännen. Kram

    SvaraRadera
  3. Stor Krya-på-dig-Kram från mig!
    //C

    SvaraRadera