tisdag 14 januari 2014

Det vackra i det oväntade







En bukett tulpaner som haft sina glansdagar. Där kronbladen slagit ut så mycket att de nästan är böjda på fel håll. Eller skrumpnat ihop till en liten boll. Någon har till och med tappat några av sina kronblad. Och ändå är det så VACKERT! Oväntat vackert.

Annars är det inte så kul här idag. Mannen ligger i sängen, ont i halsen och feber. Jag börjar känna mig lite hängig jag med. Men peppar peppar, jag dricker min Aloe Vera i lite större dos idag och det brukar hjälpa mig hålla förkylningar på avstånd. Jag vill ju inte bli sjuk nu med bara 4 dagar kvar till resan. Och mannen hinner förhoppningsvis bli lite bättre till dess.

Idag skulle vi spelat badminton men det blir inget med det. Jag måste ta mig till stan ändå och handla lite. Jag ska även träffa C och lämna nyckel till huset. Hon ska ju bo här när vi är på semester. Det känns tryggt. Men nu ska jag ta en snabbsväng med Tyson innan jag åker till stan. 

Önskar er alla en fin söndag!
Kram Helén 

2 kommentarer:

  1. Ni får inte bli sjuka nu!! Krya krya till R och håll dig frisk! Kramar

    SvaraRadera
  2. Ni får inte bli sjuka nu!! Krya krya till R och håll dig frisk! Kramar

    SvaraRadera