måndag 6 januari 2014

Ännu ett firande

Igår hade vi ännu ett firande av mig och syrran. Pappa och Agneta var på resa när vi fyllde så vi firade oss igår. Fick en stor bukett med fantastiska blommor och en rejäl slant som ska gå till möbler till vår lilla altan på framsidan. Det blev god mat och gott vin och framför allt trevligt sällskap.
Jag passade på att fota buketten ute idag när det är så ljuvligt väder. För en gångs skull ligger inte molnen lågt och avger mörker och fukt. Jag hoppas det är slut på det snart. Nu vill jag ha några minusgrader och en gnutta snö på marken. Kan jag få det?!
Idag blir det mest fix här hemma. Lite tvätt som behöver tas hand om. Snabeldraken behöver rastas och blommorna behöver lite omvårdnad. Men först blir det en kopp kaffe.

Trevlig Trettondag alla. Tänk vad skönt med en ledig måndag. I morgon börjar jobbet igen. Ska bli lite skönt faktiskt, att komma igång med rutiner igen. Det är ju bara 12 arbetsdagar till nästa ledighet...

Kram Helén



8 kommentarer:

  1. Ljuvlig bukett! Ja snön och kylan får gärna komma nu. Ha en bra dag med snabeldrake och tvätt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bukett!
    Ja här är det grått och trist ute, längtar efter snö och gärna solljus nu!
    Kramar viktoria

    SvaraRadera
  3. Fantastisk bukett! Kul att fylla år!

    Ja tack till lite snö! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Tolv arbetsdagar till nästa ledighet!? Är det du som är lyckligt lottad eller har jag missat något? Kram Sara

    SvaraRadera
  5. Så fina blommor du fick. Härligt att bli firad så många gånger. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Fantastisk fin bukett!
    Jag älskar liljor, brukar faktiskt köpa mej en bukett till mig själv då och då.
    Ledighet? Nja, jobbade igår men, kör ett pass idag och sen är jag ledig 6 dagar!
    Ska bli ljuvligt =)
    Ha en bra dag på jobbet.
    Kram C

    SvaraRadera
  7. Härligt med ledigt men som du säger skönt med vardag med =)
    Vilken vacker blomma <3 Kram och ha en fin dag

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar bukett :)
    Kramar

    SvaraRadera