tisdag 14 januari 2014

Listor bockas av

Bara en dryg vecka kvar och listorna börjar att bockas av. Pengar är växlade, handsprit och annat bra att ha är inhandlat på Apoteket, köpt solkrämer, bikinin jag beställt från Ellos har kommit och passade och en del kläder har börjat plockas fram.
Andra listor fylls på, sånt som vi inte får glömma att packa ner i väskan, typ laddkabeln till kamerabatteriet och passet.

Idag har jag även fixat till kroppen lite. Tagit bort det där lurviga som sitter på benet under knät (som brukar få härja rätt friskt på vinterhalvåret annars) och gjort en hårinpackning.

På jobbet rullar det på. Det är mycket men jag känner att jag har grepp om tillvaron. Här hemma fixas det lite, tvättas och förbereds. Det eldas i kaminen för fulla muggar. Idag har det bara varit ca -5 grader och det har kommit lite snö mest hela dagen. Totalt har vi ca 15 cm snö nu. Mysigt!
Jag önskar er alla en underbar tisdagskväll!
Kram Helén

7 kommentarer:

  1. Ser ut som att det är något trevligt som väntar på dig på lite sydligare breddgrader. Vilken tur att du hittade mig igen :)

    SvaraRadera
  2. Nu blir jag allt lite avundsjuk… vore härligt få planera en resa med bikini i bagaget!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  3. Så härligt att snart få ut och resa. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Gud va härligt! Måste erkänna att jag blir avundsjuk. Jag vill ha sol och värme. Tycker inte alls om snö.... kram

    SvaraRadera
  5. Vi bokade våran resa till Barcelona häromdagen. Det är så skönt att ha framför sig även om det är ett tag kvar=))
    Så härligt ni kommer att ha det!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Älskar sådana listor och att ha slutmålet nära... kul o spännande!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  7. Åååh vad härligt! Jag vill också iväg på resa, suck... :)

    Många kramar aka

    SvaraRadera