onsdag 28 november 2012

Rum för vinter

Jag har tagit en ledig dag idag. Tanken var att jag skulle grovstäda huset inför jul, skura golv, sätta upp vintergardiner, städa ur kylen och torka ur skåpen i köket. Men när jag slog upp mina blå i morse så såg jag ett vintrigt landskap utanför fönstret. Snön vräkte ner och det har det fortsatt göra hela dagen. Efter frukost tog jag en promenad med Tyson och sen satte jag igång med snöskyffeln. Dryga decimetern har det kommit och det är 2 plusgrader ute. Då kan ni tänka er hur tung snön är. Inte så där fluffig och lätt utan ihopsjunken och blöt och TUNG. Jag tog garageuppfarten och gången in till huset. Sen sa både ryggen och flåset stopp. Det var värre än ett hårt pass på gymmet, svetten bara rann på hela kroppen. Med värkande rygg tog jag mig in i duschen och sen blev det en kopp kaffe och slapparstund i soffan. Klockan var lämpligt nog ca 11.30 när jag var klar med duschen och vad är då på TV4? Jo Hem till gården förstås. Det är en serie jag bara inte kan släppa. Så fort jag är sjuk eller hemma av någon annan anledning så ser jag till att det blir lunch eller fika just vid den tiden på dagen. Och även om det var länge sedan jag såg det sist så hänger man med ändå. I alla fall så tog lusten slut med skottandet och så mycket städat har det inte blivit. Lite i köket bara och så har jag strukit det som var kvar av strykhögen sen igår. Tyson gillar snön i alla fall. Vi har haft lite snöbollskastning idag. Han är bra att kast mot, han kastar aldrig tillbaka ;-).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar