tisdag 24 juni 2014

Dukar

När vädret inte är så där strålande så man bara vill åka ut på sjön och sola och bada får man försöka roa sig med saker här hemma istället. Idag fick jag ett ryck och städade bland mina dukar och gardiner som jag har i den här gamla kofferten. Det blev en rejäl bunt att slänga men också en hel del att spara.

Jag har väldigt många virkade dukar.
Dukar som min farmor och mamma har virkat åt mig genom livet.
Dukar som förmodligen aldrig kommer komma upp igen på bordet, i bokhyllan eller på fönsterbrädan heller för den delen. 
Dukar som jag ändå inte kan med att slänga.
Dukar som är virkade med kärlek till mig i de färger jag för stunden var inne på.
Några är vita och dessa kanske kan komma till användning någon gång. Men de rosa och ljusblå... de betvivlar jag starkt att de kommer användas igen. Men jag klarar inte av att slänga dem ändå, inte än...

Kram Helén

2 kommentarer:

  1. Sån är jag också. Jag kan inte slänga det som min gammelmormor och gammelfaster har gjort. Jag kommer förmodligen aldrig använda det men som du så fint skriver, dom är virkade med kärlek.
    Sånt ska man spara!

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  2. Alltid skönt att rensa och städa undan, sådant man kan passa på ju nu när sommarsolen lyser med sin frånvaro. Hoppas du får en bra vecka!

    SvaraRadera