måndag 2 juni 2014

9 dagar...

Nu är det bara 9 arbetsdagar kvar till semestern!
Det är helt sjukt!
Vart har våren tagit vägen???
Men det ska bli hur skönt som helst!
4 veckor ledigt tillsammans med mannen, sen jobbar jag
3 veckor för att sedan ha 1 vecka ledigt till i augusti.
Då ska jag och syrran ta en road-trip till Skåne.
Men bara 9 arbetsdagar... hur ska jag hinna allt???
Jag har fått frågan vad det var för läcker blomma jag 
fotat i ett tidigare inlägg
Jag vet faktiskt inte. 
Det var på min systerdotters bal som vi gick igenom Trädgårdsföreningen som jag såg denna fantastiska blomma. Jag tror det kan vara en slags pion för bladen under såg nästan ut så. Jag bad min syster hålla i den för att man skulle se vilken fantastisk storlek det var på den.

Fler fantastiska blommar fanns det. Alla lika stora och överdådiga.
Nu är det bara att ta tag i de där 9 dagarna...
Jag börjar morgonen med havregrynsgröt för att
sedan åka till gymmet för en timmes styrketräning.
Man måste ju hålla sig fit, beach 2014 är ju redan här!

Kram Helén

3 kommentarer:

  1. Jag har inte heller många pass kvar till semestern, jobbar nästa vecka med och sen har jag åtta härliga veckor framför mig.

    SvaraRadera
  2. Tiden flyger verkligen iväg så här års. Och plötsligt är det semester

    SvaraRadera
  3. åh roadtrip till skåne! vad härligt!! har du full koll på vad ni ska göra eller behöver du utflyktstips? kram!

    SvaraRadera