fredag 14 februari 2014

Hibiskuste

När vi var i Egypten så blev vi bjudna på Hibiskuste i en butik. Stora torkade blommor låg det i koppen. Jättegott! Så när vi var ute på Ökensafarin och hälsade på i en beduinby så sålde dom både te och kryddor där. Vi köpte med oss en stor påse te hem. 
Teet är mörkrött och lite syrligt i smaken. Det som blev över drack vi kallt till maten som måltidsdryck. Också jättegott!
Så nu drömmer jag mig tillbaka till solen och värmen med en god kopp te och hoppas att denna förkylning har dragit sig tillbaka. Jag har i alla fall ingen feber idag utan bara en envis slemhosta.

Idag är det Alla hjärtans dag!
 Vi får väl se om mannen kommer hem med ett fång blommor eller nå't.
Tyvärr har jag själv inte varit utanför huset på en hel vecka, så inga inhandlade geléhjärtan eller något annat har jag kunnat fixa. Men jag får ge honom en stor och varm kram när han kommer hem för någon kyss tror jag inte han är intresserad av än. Så frisk är jag inte ;-)

Idag är det också fredag. 
Härligt!
En helg utan något inplanerat förutom att bli frisk.

Önskar er alla en underbar helg!

Kram Helén

7 kommentarer:

  1. Haha, näää, kyssar ska vara friska=))

    Låter väldigt gott! Har aldrig druckit det.
    Hoppas att du får en helg där förkylningen släpper nu!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Spännande med hibiskuste! Hoppas att det gör dig piggare och att Ni får
    en romantiskt och fin kväll!
    Stor kram
    M.E

    SvaraRadera
  3. Låter som ett gott te. Hoppas du blir bättre i helgen. Jag har själv legat i en vecka nu men är på bättringsvägen. Många hjärtekramar till di från mig Pernilla

    SvaraRadera
  4. Ett te man kanske borde prova...hoppas nästa vecka blir en ljus, pigg och friska och härligt vecka för dig
    Allt gott
    kram
    EMma

    SvaraRadera
  5. Jag har ingen aning om att det fanns sånt te.. kul!

    Önskar dig en fin start på veckan!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Låter som ett spännande the.. och härligt att ha köpt det på plats. Hoppas din alla hjärtans dag blev fin. Kramen

    SvaraRadera