måndag 8 maj 2017

En utrensning har börjat

Sakta men säkert så har utrensningen börjat. Kläder jag inte använder längre har hamnat i en stor påse för skänkes. En del andra prylar har även hamnat i sälja/loppis/skänkes-hög. Men framför allt så har utrensningen av en massa släng påbörjats. Än så länge handlar det mest om gamla tygstuvar som blivit över från gardinsömnad eller liknande. Som om jag någonsin skulle sy något av små stumpar?! Och så har jag rensat bland alla mina gamla papper från pluggtiden. Jag hade pärm efter pärm fulla med anteckningar från mina 4 år när jag läste till min magister i psykologi. Någon bok kanske jag ska spara, men jag kommer aldrig bläddra i mina gamla anteckningar. Suck! Undrar varför jag sparat dem över huvud taget. Först handlar det kanske om nostalgi. Men jag vet inte, vad är det för nostalgiskt över det? 
 
Med en massa inspiration från Minimalisterna kommer jag fortsätta rensa. De har väckt så många nya tankar om mitt sparande, och då är jag ändå ingen smalare utan gillar att rensa ut. Så utrensningen kommer fortsätta, allt i Minimalisternas anda.
 
Många påsar fulla kommer det nog bli innan jag är klar. Tänk, jag har till och med sparat mina orangea kuvert och andra papper som rör pensionen. Och för att inte snacka om alla gamla lönespecar... Som om jag skulle kolla på dem någonsin igen. Nä, fler pärmar kommer tömmas. Målet är att bara flytta med det allra nödvändigaste.

Samlar ni på en massa papper och saker som när ni lägger handen på hjärtat förmodligen aldrig kommer titta på igen? Jag har vaknat nu i alla fall. Och jag ser fram emot utrensningen, den kommer lätta flera kilo från mitt sinne.

Kram Helén

3 kommentarer:

  1. Rensa är skönt. Jag har faktiskt rensat ut just pensions och gamla lönespecar. Känns bra. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Jag rensar rätt kontinuerligt, både min och barnens garderober. Papper är det lite värre med, "det här kan vara bra att ha/kul att spara"- högen är STOR!

    SvaraRadera
  3. Finns inget mer befriande än att rensa :) ut med det gamla in med cdet nya fräscha....jag har ju precis bytt blogg tema och det var verkligen att rensa haha :)

    Ha en grym helg och nu äntligen vankas sommar värme:)

    LOVE Maria på Inredningsvis

    SvaraRadera