onsdag 30 mars 2016

En helg både upp och ner


Vilken härlig påskhelg det var,
åtminstone vädermässigt.

Långfredagen var allmänt mulen och det kom en del regn.
Men det gjorde inte så mycket.
Vi låg mest inne och bara slappade.
Mannen åkte på en förkylning
och jag mår ju inte så bra av andra orsaker.
På påskafton åkte jag till pappa och åt lite påskmat,
det var ungefär det jag orkade med.
Det var trevligt och det går bra när man väl är där.
Det kommer efteråt sen, tröttheten.
På söndagen var jag helt slut och slappade mest hela dagen.

På annadag påsk var vädret strålande så då åkte vi
tillsammans med syrran och hennes kille till
Viggeby naturreservat och gick en lång promenad
i det fina vädret. 
Underbart!
Jag fick verkligen vårkänslor och nästan lite sommarfeeling.
Kanske beror det på att det är i dessa vatten vi har båten
och jag förknippar Viggeby med sommar och sol.
Nu längtar man!

Årets första blåsippor såg vi också.
Våren är verkligen på G nu.
Härligt!
Nu är jag tillbaka på jobbet och det går rätt ok.
Jag strukturerar och vägrar låta mig stressas.
Men minnet sviker ibland och det är 
ett tydligt tecken på stress.
Men jag jobbar på det,
tar det lugnt och en sak i taget.

Kram Helén

3 kommentarer:

  1. Heeeej,
    Ja du det är jobbigt det där med tröttheten och minnet...
    Bra att du kan ta en sak i taget.
    Jag ska till läkaren på måndag och se hur vi ska göra fortsättningsvis. Nu har jag jobbat 50% två veckor o 75% snart två. Det har funkar väldigt bra att jobba 75 % känner jag..
    Får se hur det blir framöver.
    Kan du med få det tror du?
    Känner med att frisk luft och vara ute i solen hjälper en hel del.
    Ta hand om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tycker du är klok som tar hand om dig.
    Det är alldeles för många som bara kör på.

    Låter skönt med långpromenad! Sånt behövs.
    Kram Hannis (som har stängt av sina aviseringar)

    SvaraRadera
  3. Var rädd om dig och ta det lugnt så du inte känner för mycket av stressen. Ha en fin kväll. Kram Pernilla

    SvaraRadera