måndag 18 augusti 2014

Road trip to Skåne








Nu är den över, på riktigt.
Sommarsemestern.
Jag har visserligen jobbat 3 veckor efter min långa sammanhängande semester, men med ytterligare en vecka att se fram emot kändes det ändå inte som att semestern var slut. 
Men nu är den det, på riktigt.

Denna sista vecka har jag och min syster gjort en road trip till Skåne.
Vi är ju ursprungligen från Skåne och växte upp i Skurup. Fast vi har bott i Östergötland sedan 1982 så det är ganska många år nu. 
Vi har haft det så bra på vår resa. Soliga och skapligt varma om än blåsiga dagar med regn och stormar på nätterna. Vi har besökt mysiga ställen, hälsat på kusin och moster och en barndomskamrat till min syster, bott i tält och stuga, fotograferats och bara njutit av varandras sällskap. Det har varit en underbar resa. En resa som jag skulle kunna göra igen, och igen, och igen...

Men nu är verkligheten tillbaka. Det känns som att sommaren är slut. Regnet föll tungt här hemma hela dagen igår. Idag var det lite mörkare på morgonen när klockan ringde. Just nu är solen på väg upp och jag hoppas att det blir en fin dag idag. Tillbaka till verkligheten med jobb och allt vad det innebär. Men först en sväng till gymmet, måste försöka hålla igång min goda vana att träna.

Jag hoppas ni alla får en fin första dag på denna vecka.
Kram Helén

7 kommentarer:

  1. Där kände jag igen mig på alla foton!
    Haft lite spaning efter dig eftersom jag visste att du var
    i trakterna!
    En repris på den här sommaren skulle jag gärna ta, även om jag inte är
    mycket för repriser! Hösten kom lite väl burdust i mitt tycke!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder!
    Förstår att du lätt kan göra om den resan med din syster.
    Härligt att umgås.

    Kram och skön vecka//Hannis

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att ni varit här nere! :) Jag gick högstadiet i Skurup, bodde utanför Abbekås...kanske vet du var det är.
    Ja, nu är vardagen här igen. På ett sätt helt ok, men jag hade gärna haft lite mer sommar.....trots allt!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  4. Härligt med systertid och att ta vara på semesterkänslan. Här blev det plötsligt skolstart och riktigt måndagskänsla. Men ok efter en lång och solig sommar!
    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  5. Skåne är bästa stället för roadtrip!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Så kul att ni gillade Skåne. här finns rätt mycket att kika på. Fina bilder. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Skåne är så vackert! Älskar Österlen.

    Kram Anna

    SvaraRadera