måndag 9 januari 2017

En födelsedag som inte längre firas

Ros 

Idag skulle min mamma blivit 74 år. Men för drygt 21 år sedan gick hon bort i den där tråkiga sjukdomen som kallas cancer. Mycket har gjorts på forskningsbidrag och skulle hon blivit sjuk idag kanske hon hade överlevt. Men det får vi aldrig veta. Mina tankar har varit med mamma idag och jag hoppas att hon firat ordentligt i himlen.
I gymmet 
Min dag startade som alla andra måndagar i gymmet med ett pass styrka. Jag har kommit in i ett flow där nu och jag tycker att det är så himla kul. Kör ett antal basövningar och det flyter på och jag kan öka vikterna lite lite varje gång. Progression. Kul! Även om jag inte direkt hade någon lust i morse så blev det ett grymt pass när jag väl kom till gymmet. Jag vet vad jag ska göra och det är bara att mata på. 

Nu har det återgått till vanliga veckor igen, inga klämdagar eller lediga dagar och det märktes verkligen på jobbet idag. Full fart! Det märktes att alla var åter från ledigheten och både mail och telefon har gått varma idag. Men jag har hunnit beta av ett par saker på min "att-göra"-lista också. Den ska jag berätta om för er någon dag. 

Men nu är det dag att ta kväll och ladda för morgondagen som består av möten och intensivjobb med slutgranskning av kursplaner i kursdatabasen. Skittrist men ack så viktigt. Ladda för morgondagen alltså. Det gör jag nog i soffan framför TV:n tror jag.

Önskar er en fin kväll!!
Kram Helén

3 kommentarer:

  1. Antar att du med tittar på Cancergalan då...
    Varm Kram till dig!
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Fy F-N för cancer! Så ung din mamma var! Fruktansvärt tragiskt att förlora sin mamma. Du var inte så gammal. Våra föräldrar föddes på samma dag. Men jag fick ha min pappa länge. Han dog av ålderdom.

    KRAMAROM Anna

    SvaraRadera
  3. Visst är det en trist sjukdom. Tråkigt när våra kära lämnar oss. Trevligt dock att du kommit i flow när det gäller träningen.Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera