fredag 9 december 2016

Ett kärt återseende

Jag har fått krypa till korset. Jag var lite arg på Korpen US efter sommaren beroende på hur dåligt de behandlat oss medlemmar i samband med deras renovering. Under 4 månader var inte duscharna tillgängliga och under nästan 2 månader var gymmet helt stängt. Som kompensation fick vi åka till ett annat ev Korpens gym, vilket inte passade mig. Dessutom tränar jag på morgonen före jobbet och utan dusch känner man sig inte så fräsch. Så på 4 månader kunde jag inte utnyttja mitt årskort. Så jag bytte gym till ett gym som jag verkligen gillar. MEN och nu kommer det där men:et. Då jag tränar på morgonen så har jag ingen parkeringsplats när jag kommer till jobbet för då är parkeringen full vilket har inneburit att jag inte kunnat träna på morgonen. Och på eftermiddagen har jag svårt att motivera mig och ta mig iväg, energin är liksom slut då. Så det har blivit lite si så där med träningen nu på senaste tiden. Men nu har jag som sagt krupit till korset och köpt ett nytt årskort på Korpens gym här på jobbet.
Idag var det således premiär för gymmet igen. Det blev ändå lite av ett kärt återseende. Även om jag inte riktigt är nöjd med renoveringen och ombyggnationen av gymmet så kändes det ändå som att jag kom hem lite. Det var lugt och skönt i gymmet, inte så mycket folk och med min egen musik i lurarna fick jag till ett ganska bra pass ändå. Jag gick väldigt lugnt ut med ett helkroppspass då jag inte tränat på så länge. Och det känns bra att kroppen fått sig en ordentlig genomkörare. Nu kan jag bara öka :-)
Nu är det fredag och snart är denna vecka också slut. I helgen blir det lugnt och det ska blir riktigt skönt. Fin dag till er alla!

Kram Helén

1 kommentar:

  1. Skönt att komma igång och du är så snygg! Vältrimmad och fräsch!

    Fin tredje advent! KRAM Anna

    SvaraRadera